Avatar billede dingodas Nybegynder
23. september 2004 - 07:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2-dimensionalt array i sessiovariabel

Hvis man på en ASP-side opretter et 2-dimensionelt array og lægger det over i en sessionvariabel, kan man tilsyneladende ikke på samme side lægge sessionvariablen tilbage i arrayet.
Det giver fejlen: Type mismatch.
Hvis sessionvariablen dannes på en anden side, kan den godt lægges over i et array.
Er der nogen forklaring på det - og kan det afhjælpes ?
Avatar billede dingodas Nybegynder
23. september 2004 - 07:50 #1
Jeg glemte at nævne at mit array har 8 kolonner, så Dictionary er, så vidt jeg ved, ikke løsningen på opgaven.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. september 2004 - 02:19 #2
Prøv at konverterer typen af værdien, når du prøver på at lægge sessionvariablen tilbage i arrayet:

http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_ref_functions.asp?#conversion

Ellers se hvad der ellers er på http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_ref_functions.asp
Avatar billede dingodas Nybegynder
27. september 2004 - 07:23 #3
Der er ikke noget de anviste steder, der giver mig noget at gå efter. Det skyldes nok min manglende erfaring på området. Var der en bestemt konvertering, du havde i tankerne - evt. et eksmpel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. september 2004 - 22:31 #4
Desværre.. arrays er ikke min stærke side..

Men fejlkoden "Type mismatch" betyder, at du har 2 forskellige typer.. f.eks. "tal" og "tekst"..
"tal" må kun indeholde tal.. men tekst må indeholde bogstaver, tal, specialtegn osv..

Jeg håbede at du kunne prøve dig frem (via linket), og finde ud af hvad du havde brug for..
Avatar billede dingodas Nybegynder
29. september 2004 - 12:04 #5
Det, der undrer mig, er at det virker, hvis sessionsvariablen dannes på en anden side, men ikke hvis den dannes på samme side.
Avatar billede dingodas Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:31 #6
Jeg har fundet en metode til at bruge Dictinary, så spørgsmålet lukkes.