Avatar billede flis_jessup Nybegynder
22. september 2004 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Bibehold markeringen af link, når man klikker andetsteds på siden

Hejsa.

Dette er et nyt spørgsmål, i forlængelse af dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/542669
Avatar billede breon Nybegynder
22. september 2004 - 23:46 #1
Nu har jeg søgt lidt på dit problem, men jeg har ikke umiddelbart fundet en løsning. Til gengæld fandt jeg denne side, som beskriver lidt mere om teknikken: http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=276#

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre i ren CSS, at få top-borderen til at blive selvom du klikker et andet sted. Måske kan det lade sig gøre med javascript, men det er ikke noget jeg er så meget inde i.
Avatar billede breon Nybegynder
23. september 2004 - 00:04 #2
En mulighed er selvfølgelig, at du dropper at bruge i-frames, og istedet bruger én side per menupunkt. På den måde kunne du lave en CSS class til det valgte menupunkt, som ikke havde nogen hover effekt, men hele tiden havde en rød top-border.

f.eks.

td.select{
display: block;
height: 20px;
width: 150px;
color: #333333;
border-top: 3px solid  #ff0000;
padding: 2 0 0 0;
}
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
23. september 2004 - 00:48 #3
Hejsa igen, breon.

Ja, jeg kan godt se hvad du mener. Men da jeg også bruger andre ting i min øverste <tr> (som var unødvendigt/forstyrrende at vise i mit foregående eksempel), vil der være for meget at reloade, og dermed gøre siden for "tung", hvis jeg bruger din ellers udemærkede løsning.

Men da din ide ellers er helt fin, og da jeg sikkert vil kunne bruge den i en anden sammenhæng en anden gang, skal du have points.
Så kan du ikke venligst lægge et svar, breon?

Løsningen på mit problem vil jeg lede efter inde i JavaScript-afdelingen.

Mange tak for din hjælp.  :-)
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 01:36 #4
a:active betyder at man holder museknappen trykket ned ovenpå et link, så det er egentlig en fejl, at IE viser den aktiv, når man slipper museknappen og flytter musen ...

Men jeg så en genial løsning i en menu opbygget men lister, vil lige prøve at finde den !-)

-- og ellers vender jeg tilbage og skriver en ny, for den var ikke så besværlig !o]
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
23. september 2004 - 08:57 #5
> roenving:
Hejsa igen. :-)

Det lyder godt! Ja, jeg ved jo at du er kode-supermand nok til at ordne et sådan problem, som blot er i bagatel-klassen for dig.  :-)
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 13:21 #6
<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  var target = "framename";/*target-framens navn skal angives her*/
  var targetUrl = window.frames[target].location.href;
  var l = document.links;
  for(i=0;l.length>i;i++){
    if(targetUrl.indexOf(l.href)>-1){
      l.style.color = 'coral';
      l.style.textDecoration = 'line-through';
      break;
    }
</script>
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
25. september 2004 - 09:23 #7
> roenving:
Hej igen igen. :-)

Jeg har nu prøvet dit forslag, men det virker ikke rigtigt...
Det holder dog markeringen i IE, men kun så længe man ikke klikker på et tilfældigt sted på websiden. Desværre.

Så med mindre du har et andet forslag, må jeg nok bruge Breon´s forslag. Også selvom at det indebærer en reload af hele websiden.
Avatar billede breon Nybegynder
27. september 2004 - 21:50 #8
Jeg lægger lige et svar, i tilfælde af, at du vælger at bruge mit forslag.
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
28. september 2004 - 14:11 #9
Hejsa igen, begge to.

Nå, jeg har nu lavet om på dele af mit design, så jeg nu bruger en helt ny løsning.

Men jeg tildeler alligevel jeg begge to 60 points hver (jeg har forhøjet spørgsmålet til 120 points), som tak for jeres indsats.  :-)

roenving:
Kan du ikke venligst lægge et svar, så jeg kan få afsluttet dette spørgsmål?
Avatar billede roenving Novice
28. september 2004 - 14:19 #10
Okay '-)
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
29. september 2004 - 01:20 #11
Tak for hjælpen, begge to!  :-)
Avatar billede roenving Novice
29. september 2004 - 01:31 #12
-- og tak for point ;~}
Avatar billede breon Nybegynder
29. september 2004 - 07:06 #13
Velbekomme og tak for point.