simulere en 3d kasse
Jeg sidder lige nu og skal programmere en tegning af et landskab med bl.a. nogle højhuse med vinduer.Det er så meningen at der skal være dybde i billedet så ved tegning af højhuse skal de tegnes som en kasse set lidt fra siden.
simpel illustration: http://www.siterobot.com/rune/hus.bmp
Altså ses fronten af bygningen og top og højre side. Mit spørgsmål er så hvordan jeg får udregnet de tre koordinater på bagsiden af huset der skal tegnes.
Jeg har bl.a. følgende:
public void tegnHus(int etager, int vinduerIBredde, int vinduerIDybde, int x, int y, Graphics g){
int hoejde = (etager*etageHøjde);
int bredde = (vinduerIBredde*(vinduesBredde+vinduesMellemrum));
int dybde = (vinduerIDybde*(vinduesBredde+vinduesMellemrum));
}
Det idéelle ville være at lave en funktion der kan udregne det udfra x,y på et hjørne på forsiden, dybde og et forsvindingspunkt ude i horisonten, men en fast vinkel på linien vil også være en mulighed..
Håber I er klar på denne lille udfordring. ;-)