Avatar billede kov Nybegynder
22. september 2004 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket ERP system?

Hej eksperter!

Undertegenede er for nyligt gået selvstændig sammen med en kollega. Vi skal designe og udvikle elektroniske komponenter til industrielt brug mens selve produktionen af disse er outsourcet til underleverandøer. Vi har derfor brug og for et godt ERP system -men hvilket vil tjene os bedst?

Forudsætningerne er som følger:
Systemet må ikke være ALT for dyrt -helst ikke mere end 25K for 2 brugere inkl. de nødvendige moduler.
Systemet skal kunne vokse med virksomheden -bør kunne understøtte op til 10 brugere på sigt.
Systemet skal kunne håndtere alle de gængse bogholderi opgaver.
Systemet skal have ordrehåndtering.
Systemet skal understøtte styklister i flere niveauer.
Systemet skal være baseret på en åben database så vi kan hente og tilføje data uden om selve programmet.
Systemet skal naturligvis være stabilt og supporteret af leverandøren -også i fremtiden!

Jeg har indtil videre kig på følgende løsninger:
Winfinans
C5
Stellar office pro
En hostet løsning baseret på Axapta.

Jeg er dog bange for at drukne i opdateringer og ekstramoduler i C5 mens jeg er usikker på om Stellar kan håndtere opgaven i praksis. Med hensyn til en hostet on-line løsning, ved jeg ikke meget om disse, og kan derfor ikke rigtig vurdere om de er anvendelige -nogen erfaringer??

Jeg ved at der er stillet mange spørgsmål som dette gennem tiderne, og jeg har naturligvis læst disse. De fleste er dog ved at have nogen år på bagen og tingene kan jo have udviklet sig siden. Desuden har de fleste spørgsmål gået på små løsninger kun til bogføring mens jeg leder efter et mere komplet ERP system -derfor dette nye spørgsmål.
Avatar billede kov Nybegynder
22. september 2004 - 21:20 #1
Hov -spørgsmålet er vist havnet i den forkerte katagori... Mon ikke vi kan få en admin til at flytte det over i programmer/ERP/generelt??
Avatar billede klausman Nybegynder
22. september 2004 - 21:24 #2
Dit spm er "lidt" off topic! Der er alverden til forskel på flash og erp systemer. Du kan evt. kigge lidt på hvad SAP kan levere, de har løsninger til alt! De har et produkt som hedder mysap, hvor det er en hostet løsning, der kunne være interessant for dig. SAP har bestemt ikke ry for at være billige, om det passer ind i dit budget ved jeg ikke. Til gengæld for du et system fra det mest udbredte forretningssytem i verden, det vil alt andet lige lette arbejdet, hvis jeres system skal snakke sammen med jeres leverandører!
Avatar billede snowball Novice
22. september 2004 - 21:32 #3
kov: Vi kan desværre pt. ikke flytte spørgsmål til en anden kategori, men du er velkommen til at lukke dette spørgsmål (lav selv et svar som du så accepterer) og så oprette et nyt spørgsmål med samme indhold i f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/ERP/Generelt/

Snowball / CoAdmin
Avatar billede kov Nybegynder
23. september 2004 - 14:36 #4
Spørgsmål lukket og flyttet til http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/ERP/Generelt/ da det var røget i den forkerte gruppe.. beklager...

>>klausman: Tak for rådet -SAP er desværre ikke inden for den økomoniske rækkevide, men jeg vil da kigge på deres hostede løsning.