Avatar billede klokmose Nybegynder
22. september 2004 - 14:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker og åbner man porte på computeren?

hej experter!
jeg vil gerne vide, hvordan man lukker og åbner netværksporte på computeren? jeg køre xp pro

klokmose
Avatar billede levich Nybegynder
22. september 2004 - 15:07 #1
Hvis der er blokeret for nogle porto hos dig, er det din firewall eller router der blokerer for dem. Skriv hvis du skal have mere info.
Avatar billede thomashove Nybegynder
22. september 2004 - 15:28 #2
XP Pro har indbygget firewall - hvis du kører med SP2 så læs disse artikler:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=843090&product=windowsxpsp2
http://techrepublic.com.com/5100-6270_11-5305934.html

Derudover blokerer routeren typisk også få de fleste porte som standard (Som levich også skriver). Her skal du ind og konfigurere routeren for at åbne/lukke porte
Avatar billede klokmose Nybegynder
22. september 2004 - 22:05 #3
det er ik lige det jeg leder efter... jeg leder efter noget, hvor jeg specifikt kan lukke og åbne for netværks-porte som f.feks. 1863 el. lign.
sory! thomashove ik noget jeg bruge...

det der med routeren har jeg ik helt fattet! hvad skal jeg gøre der? jeg er ik lige router-expert!! og jeg er jo i netværk med andre computere...

klokmose
Avatar billede levich Nybegynder
23. september 2004 - 00:18 #4
Hvilket internetudstyr har du? Fabrikant og modelnummer.
Hvilket internetabonnement har du?
Avatar billede klokmose Nybegynder
23. september 2004 - 16:49 #5
jeg har lan til en til en switch og jeg har en IBM-bærbar com. thinkpad R31
jeg har cybercity adsl, men det er kun på min computer der er skal laves noget!!!!! for de andre computere køre fint det er bare min!!!! ellers vil jeg ik ha hjælp, hvis jeg skal røre ved noget andet end min egen pc!
Avatar billede levich Nybegynder
23. september 2004 - 17:38 #6
Her er en oversigt over de routere Cybercity har: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Yderst til højre er en vejledning i port forwarding. Prøv lige først at åbne for den pågældende port i routeren. Hvis det løser problemet, er det jo ikke noget med software at gøre.

Ellers skal vi til at rode med din firewall.
Avatar billede klokmose Nybegynder
23. september 2004 - 18:31 #7
Det kan IKKE være routeren så, for den har jeg sgu ik rodet ved!
Mit egentlige problem er, at mine online meddelser i msn messenger tager 5 sek. før de bliver vist!... pg jeg havde noget spyware på et tidpunkt, som jeg troede var et program som ville hjælpe mig... men så er mit msn altså begyndt at hakke...
kan du klare det måske levich?
Avatar billede levich Nybegynder
23. september 2004 - 19:34 #8
Geninstaller lortet - det er mit råd.
Færdig herfra.
Avatar billede klokmose Nybegynder
26. september 2004 - 12:20 #9
hmm...