Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 10:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Access og My sql - Union

Jeg har en front end i access som er sammenkædet til MY SQL (BACK END )- Mit problem er at alle min forespøgsler m.v virker perfekt - undtagen de forespøgsler der udspriger af følgende -

SELECT * FROM [liste1]
UNION
SELECT * FROM [liste2]
UNION
SELECT * FROM [liste3]
UNION SELECT * FROM [liste4];

Disse virker fint i ren access - Hvad er problemet?? og hvordan kan jeg løse det? DEn fungere også godt når der blot er en union

SELECT *from  liste2
UNION
SELECT *from  liste3;

Der mini forespøgsler i selve accessen der ikke virker - den siger helt konkret at ODBC connection ikke kunmne lykkes - Men som sagt når jeg ændre den til kuyn at have to lister - så køre den fin!!
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 10:54 #1
Forresten høre version 4.2.0 i My sql -
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 10:56 #2
Det er ikke [] som er problemet ?
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:10 #3
Nej dem har jeg prøvet at fjerne - det er som den kun kan tage 2 union ad gangen -
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:10 #4
Håber virkelig at der er en der kan gennemskueproblemet - for det ødelægger hele min appilikation
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 11:12 #5
Har du prøvet med () omkring hver SELECT altså (SELECT ...) UNION (SELECT ...) o.s.v. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 11:15 #6
Har du prøvet Access style altså med en SELECT * FROM foran union ?
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:24 #7
Access style altså med en SELECT * FROM foran union ? - Jamen det er jo det jeg gør i SELECT * FROM [liste1]
UNION
SELECT * FROM [liste2]
UNION
SELECT * FROM [liste3]
UNION SELECT * FROM [liste4];
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:27 #8
Den siger blot at ODBC kaldet ikke lykkes så snart jeg sætter mere end to af mine 4 lister ind
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:29 #9
Nu gar jeg også prøvet med () omkring select og det virker også fint så snart jeg ikke tage mere end to union ind
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 11:30 #10
Jeg forstår det simpelthen ikke - alle data er identiske i de 4 tabeller - liste1, 2, 3 og liste4
Avatar billede majkat Nybegynder
20. september 2004 - 12:12 #11
Der er/var et par fejl vedr. UNION i MyODBC (Connector/ODBC) - Nogle blev rettet med v. 3.51.9, andre er tilsyneladende statigvæk ikke rettet.
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 12:25 #12
Okay - er der noget jeg kan gøre med denne forespøgsel??
Avatar billede majkat Nybegynder
20. september 2004 - 13:05 #13
Du kan starte med at checke/oplyse om du har opdateret din Connector/ODBC driver :-)

Du kan også prøve med at sende din forespørgsel som pass-through query: http://support.microsoft.com/?kbid=303968
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 14:51 #14
PAss- through - er der nogle ulemper forbundet med dette?? - Det virker nemlig nu -
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 14:53 #15
Læg et svar majkat
Avatar billede majkat Nybegynder
20. september 2004 - 15:06 #16
Ulempen er at det er sværere at dele definitionen mellem flere forskellige databaser (hvis du vil migrere til en anden database en dag) - og der under visse (sjældne) omstændigheder kan være problemer, hvis flere skal deles om applikationen samtidigt. Men generelt set skulle der ikke være noget galt i at bruge dem.
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 15:17 #17
Okay for jeg kørere det i en front/back end vesion på en citrix server - men her har de jo hver deres foresp. i flerbruger miljø