Avatar billede bluestrike Nybegynder
20. september 2004 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Insert into from joined data.

Jeg har det problem at jeg med MS server entreprise manager skal kopiere nogle data ind i en tabel ud fra et join mellem den tabel og en anden tabel.

Altså:

INSERT INTO tabel_a (kolonner) VALUES (Her skal nok stå noget specielt)
Mit join kunne f.eks være:
Select tabel_a.* From tabel_a INNER JOIN tabel_b On tabel_a.id = tabel_b.id2 Where tabel_b.id = 1)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 10:30 #1
Er det ikke bare:

INSERT INTO nytabel (kolonner) SELECT kolonner FROM gamletabeller WHERE betingelser
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 10:33 #2
Eksempel fra docs:

INSERT INTO new_authors
SELECT TOP 10 *
FROM authors
Avatar billede bluestrike Nybegynder
20. september 2004 - 10:48 #3
Hmm.. jeg får bare en sql fejl.. :-/ Man skal vel bare angive kolonner i paranteser (value1,value2,value3) samt Select value1, value2, value3
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 10:50 #4
Ja. Hvis de ikke passer perfekt.

Må vi se den SQL sætning du prøver med og den præcise fejl besked ?
Avatar billede bluestrike Nybegynder
20. september 2004 - 11:15 #5
Nu spiller det... takker.. smid et svar, og du får pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2004 - 11:18 #6
svar