Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 07:30 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt body{} spørgsmål, der sker intet

Det er som om at mit css kun virker lidt... Alt andet fra mit css bliver udeført korrekt, bortset fra font-size... er der nogen der kan se hvorfor det er?
Jeg har det her i mit css:

body {
    color: #000000;
    border: #B1C9D0;
    text-decoration: none;
    font-weight: normal;
    letter-spacing: 1px;
    font-family: Tahoma;
    font-size: 9;
}
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 07:34 #1
Du skal skrive:
font-size: 9px;
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 07:35 #2
Har jeg også prøvet, det virker stadig ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 07:37 #3
For mig at se burde det virke........
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 07:43 #4
Hvilke browsere tester du i?
Er det en intern eller en extern CSS?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 07:49 #5
det er en extern, og med IE6 tror jeg, ellers er det IE5
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 08:14 #6
Det er nok IE 5 du har... desværre. Det er nemlig en elendig browser.

Gå herind og download den nyeste version af IE:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede locturian Nybegynder
20. september 2004 - 08:27 #7
Husk, at det kun virker hvis du ikke allerede har font-størrelse på din text! Ellers vil den alm. html "overskrive" css'en...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 11:23 #8
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2004 - 12:04 #9
Staves det ikke med stort? "BODY"
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 12:12 #10
Ok, nu skal du høre her: Du har gevaldigt rod i toppen af dit dokument. Og det kan være grunden til hvorfor det ikke virker hos dig. Derfor:
Du skal skifte alt imellem <head> og </head> ud med dette her:

<?php>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
    <html>
    <head>
    <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
        <title>--title--</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    </head>

Skriver man virkelig kun dette: <?php
Jeg tror nemlig at man skal afslutte sit tags, altså sådan: <?php>
Men måske jeg tager fejl, jeg kender intet til PHP.

Derefter vil jeg anbefale dig altid at angive alle størrelser med px, hele vejen igennem dit dokument.
Altså ikke: <table width="800" border="0" osv.
Men istedet: <table width="800px" border="0px" osv.
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2004 - 12:13 #11
flis_jessup >>
<?php
echo "afsluttes sådan:";
?>
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 12:16 #12
<PHP og ?> er ikke noget på min side, det er noget pastebin tilføjer fordi det normalt er php scripts der er der...!
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 12:17 #13
exp:
Ok. Ja, hvad ved jeg om PHP?  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 12:19 #14
:P

jeg er ikke helt med flis_jessup..
Avatar billede locturian Nybegynder
20. september 2004 - 12:20 #15
1. Hvis ikke du bruger PHP så fjern alle php tags. Og hvis man bruger php, skal dokumentet have en .php endelse, istedet for .html

2. "hmm10" nej, rent faktisk staver man alle tags med småt, hvis man koder "rigtigt"
3. Om han brugr px eller pt, eller intet på sine ting, burde ikke have indflydelse på, om der sker noget...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 12:20 #16
Jeg kan først prøve det i morgen, men tror du det vil virke hvis jeg skriver px i stedet for intet?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 12:21 #17
locturian... jeg skriver ikke det der php, det gør pastebin.. de to phptags skal bare ignoreres, de står der IKKE i min fil
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 12:24 #18
hmm10:
Hvis man gerne vil følge de nyere standarder, må man ikke bruge store bogstaver inde i sine tags. Kun JavaScript er undtaget.
Og da vi er på vej væk fra HTML og på vej hen imod XML, er XHTML frigivet som en "blød overgang". Og i XHTML og XML er store bogstaver i sine tags forbudt.

Du har sikkert lært det med de store bogstaver fra div. WYSIWYG-programmer. Det er desværre en klar fejl. Så kom væk fra den dårlige vane.
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
20. september 2004 - 12:29 #19
wicez:
Det vil ikke løse dit problem, mit forslag med at alle størrelser med px, pt eller andet. Det var kun ment som et godt råd.  :-)

MEN:
Når du udskifter dit head-element, vil du sandsynligvis få løst dit problem.  :-)

locturian:
3: Korekt at det ikke løser hans problem ved at angive alle størrelser med px, pt eller andet. Det var selvfølgelig ment som et godt råd.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 12:32 #20
Jeg bruger også store bogstaver i php.. det må man godt..!! bare ikke i funktionerne..

men kan i se hvad fejlen i mit css-html problem
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 20:32 #21
hvordan udskifte head element?
skal jeg bare skrive det der du skrev?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2004 - 21:12 #22
det virkede flis_jessup.. vil du ikke fortælle mig hvad du gjorde ekstra?