Avatar billede bol Nybegynder
19. september 2004 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

My sql og access

Jeg har en front end i access som er sammenkædet til MY SQL (BACK END )- Mit problem er at alle min forespøgsler m.v virker perfekt - undtagen de forespøgsler der udspriger af følgende -

SELECT * FROM [liste1]
UNION
SELECT * FROM [liste2]
UNION
SELECT * FROM [liste3]
UNION SELECT * FROM [liste4];

Disse virker fint i ren access - Hvad er problemet?? og hvordan kan jeg løse det?
Avatar billede mugs Novice
20. september 2004 - 07:02 #1
Ved at bruge ekspertens vidensbase og søge, kommer dette spørgsmål frem, der omtaler, at UNION er ny fra MySQL4.0. Så hvilken version bruger du?

http://eksperten.dk/spm/424326
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 09:34 #2
Mine forespøgsler ligger i access -  og jeg anvender den nyeste version den der hedder - 4.2.0 - - KAn man skrive overstående anderledes i accss - for at få det vist på samme måde??
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 09:49 #3
DEn siger at ODBC kaldet ikke lykkes - men alle andre forspøgsler der er lavet i designvisning virker - det er kun dem der er ren sql der ikke gør
Avatar billede mugs Novice
20. september 2004 - 09:53 #4
Jeg har ingen forstand på MySql, så du må nok væbne dig med lidt tålmodighed til en haj kommer forbi.
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 09:57 #5
Ok det prøjer jeg - men det er access og ODBC der fejler - ohg det er kun en enkelt forespøgsel..
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 10:20 #6
DEn kan godt gøre det for 2 tabeller på en gang - men ikke for fire

SELECT *from  liste2
UNION
SELECT *from  liste3;
Avatar billede ambrass Nybegynder
20. september 2004 - 13:28 #7
UNION virker kun hvis de selectede felter optræder i ALLE fire lister. Hvis fx liste3 indehodler et felt som ikke findes i bare een af de tre andre, så fejler UNION.
Løsningen kan være at men eksplicit fortæller hvilke felter man vil have SELECTet i alle fire lister.
Avatar billede bol Nybegynder
20. september 2004 - 15:19 #8
Ja men alle felter er identiske - jeg har i stedet lavet det som en videregivelse forsp.
Avatar billede bol Nybegynder
28. september 2004 - 13:48 #9
Lukker og slukker