Avatar billede aeon Nybegynder
19. september 2004 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyre win 2000

Ja..  Som titlen på spørgsmålet så vil jeg gerne fjernstyre en win 2000 maskine.
Jeg er godt klar over at man kan bruge programmer som VNC, RADMIN osv. men disse programmer har en fejl i forhold til det jeg ønsker.  Det som jeg er ude efter er et program som opretter sin egen session på den givne win 2000 maskine og ikke overtager eller på nogen måde blander sig i hvad der ellers forgår på den enkelte maskine. Er der nogen som kender til sådan et program?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2004 - 17:30 #1
Prøv at kikke på programmet Dameware på www.dameware.dk jeg tror det opfylder dine krav, jeg bruger det selv og er glad for det
Avatar billede snowball Novice
19. september 2004 - 18:49 #2
bufferzone: Dameware åbner ikke en ny session, men virker på samme måde som de omtale programmer ;)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. september 2004 - 19:06 #3
Det du leder efter er det Microsoft kalder Terminal Services.
Så vidt jeg har hørt, kan man indtil nu ikke få den funktionalitet i windows, på andre måder end at installere dette.
Det kræver en nt4, 2k eller 2k3 server (+ evt. andre jeg skulle have glemt) at kunne installere dette.
Det er funktionaliteten som du har ved det som Microsoft kalder fjernskrivebord du søger, ikke?
Avatar billede aeon Nybegynder
19. september 2004 - 19:38 #4
oz2kas -> Det er helt rigtig det er netop denne funktionalitet jeg mangler.
Jeg er godt klar over at den findes i div. MS server produkter.
Det jeg søger er en mulighed for at kunne gøre det på en 2kPro.
Jeg er endnu stødt på et program eller lignede der kan dette, derfor dette spørgsmål.
Det problem som jeg skal løse med dette er faktisk meget simpelt. Jeg skal have adgang til tilføj/fjern programmer hvor jeg skal kunne fjerne installerede programmer uden at "brugeren" kan blande sig i en evt. afinstallation.
Avatar billede mrc Nybegynder
23. september 2004 - 13:59 #5
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg kører i med 2003 server. Så vidt jeg husker har jeg først givet mig tilladelse til tilslutning på serveren ved at tilslutte Terminal Service. Kommandoen mstsc køres så fra klienterne. Om du kan bruge det til noget ved jeg ikke, men det fungerer upåklageligt på 2003 serveren.
Avatar billede aeon Nybegynder
24. september 2004 - 09:55 #6
Jeg har nu kigget lidt mere rundt og haft kontakt til div. software huse. Det lader til at der ikke findes et produkt der gør det muligt at bruge win2kPro som terminal.
Og der vil sandsynligvis ikke blive udviklet noget da 2000pro alligevel er ved at blive udfaset.

Derfor lukker jeg nu spørgsmålet.
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
20. december 2004 - 14:22 #7
dameware mini remote control kan gøre dette med rdp