Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 16:18 Der er 20 kommentarer

adgang til access database som er placeret på en web server.

Hvordan skaber jeg adgang fra min vb.net app til en access database der er placeret på et web hotel...

HJÆLP

Og så lige... Det er da muligt at skrive binært til en access elelr ???
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 16:30 #1
Det gør du ikke. Det kan nemlig ikke alde sig gøre. Du kan:

VB.NET app<---->ASP/PHP/JSP/ASP.NET script<----->Access DB
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 16:31 #2
Ja - det er muligt at gemme binære data i en Access database.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 16:50 #3
Hvordan kan jeg så skabe adgang til en shared access database fra min app

Har du et eksembel på skrive binært til access?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 17:12 #4
Som jeg skrev. Via et server side script på web hotellet.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 17:15 #5
Ja, som jeg så kan benytte fra min application ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 17:16 #6
Jep.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 17:19 #7
Har du et ekselpel ? Upload fra min app til en access database på en webserver?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 17:26 #8
Imports System
Imports System.IO
Imports System.Data
Imports System.Data.OleDb

Class MainClass

    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
        Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Database\MSAccess\Test.mdb;User Id=admin;Password=")
        con.Open
        Dim cre As OleDbCommand = New OleDbCommand ("CREATE TABLE imgtest (id INTEGER PRIMARY KEY,img OLEObject)", con)
        cre.ExecuteNonQuery
        Dim imgfile As Stream = New FileStream ("C:\blue.jpg", FileMode.Open)
        Dim siz As Integer = imgfile.Length
        Dim imgdata(siz-1) As Byte
        imgfile.Read(imgdata, 0, imgdata.Length)
        imgfile.Close
        Dim ins As OleDbCommand = New OleDbCommand ("INSERT INTO imgtest VALUES(@id,@img)", con)
        ins.Parameters.Add("@id", OleDbType.Integer)
        ins.Parameters.Add("@img", OleDbType.VarBinary)
        ins.Parameters("@id").Value = 1
        ins.Parameters("@img").Value = imgdata
        ins.ExecuteNonQuery
        Dim sel As OleDbCommand = New OleDbCommand ("SELECT img FROM imgtest WHERE id = @id", con)
        sel.Parameters.Add("@id", OleDbType.Integer)
        sel.Parameters("@id").Value = 1
        Dim imgdata2 As Byte() = CType(sel.ExecuteScalar, Byte())
        Dim drp As OleDbCommand = New OleDbCommand ("DROP TABLE imgtest", con)
        drp.ExecuteNonQuery
        Dim imgfile2 As Stream = New FileStream ("C:\blue2.jpg", FileMode.Create)
        imgfile2.Write(imgdata2, 0, imgdata2.Length)
        imgfile2.Close
        con.Close
    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 17:29 #9
Det var altså et eksempel på skrivning af binære data til Access database.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 17:30 #10
Jeg kan godt lave et eksempel på INSERT fra VB.NET->script->Access DB.

Hvilket script sprog skal det være ?
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 17:30 #11
VB

?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:09 #12
Din applikation er i VB.NET, den skal bruge en Access database som ligger på dit
web hotel, det kan den ikke, løsningen er at lade din VB.NET applikation snakke
med et server side script på dit web hotel som så snakker med din Access
database.

Og spørgsmålet går på om du har ASP eller PHP eller ASP.NET eller JSP på dit
web hotel.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 18:11 #13
ASP og ASP.net på webhotel...

Det jeg skal bruge et noget script til at kunne upload en fil til en database .
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:20 #14
Tekst fil eller binær fil ?
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 18:21 #15
binær.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:24 #16
Så VB.NET som læser og uploader binær fil til en ASP.NET/VB.NET side som
gemmer i en Access database.

Jeg prøver at brygge noget sammen.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 18:25 #17
ja. Noget i den stil.
Avatar billede dollas Nybegynder
19. september 2004 - 18:39 #18
Kan du ikke lige hurtigt lave noget der skriver en binær fil til en sql server fra en app... Og så skal der være mulighed for at hente den igen...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:41 #19
Samme eksempel mod SQLServer:

Imports System
Imports System.IO
Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient

Class MainClass

    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
        Dim con As SqlConnection = New SqlConnection ("server=ARNEPC2\ARNEPC2RUN;Integrated Security=SSPI;database=TestMSDE")
        con.Open
        Dim cre As SqlCommand = New SqlCommand ("CREATE TABLE imgtest (id INTEGER PRIMARY KEY,img IMAGE)", con)
        cre.ExecuteNonQuery
        Dim imgfile As Stream = New FileStream ("C:\blue.jpg", FileMode.Open)
        Dim siz As Integer = imgfile.Length
        Dim imgdata(siz-1) As Byte
        imgfile.Read(imgdata, 0, imgdata.Length)
        imgfile.Close
        Dim ins As SqlCommand = New SqlCommand ("INSERT INTO imgtest VALUES(@id,@img)", con)
        ins.Parameters.Add("@id", SqlDbType.Int)
        ins.Parameters.Add("@img", SqlDbType.Image)
        ins.Parameters("@id").Value = 1
        ins.Parameters("@img").Value = imgdata
        ins.ExecuteNonQuery
        Dim sel As SqlCommand = New SqlCommand ("SELECT img FROM imgtest WHERE id = @id", con)
        sel.Parameters.Add("@id", SqlDbType.Int)
        sel.Parameters("@id").Value = 1
        Dim imgdata2 As Byte() = CType(sel.ExecuteScalar, Byte())
        Dim drp As SqlCommand = New SqlCommand ("DROP TABLE imgtest", con)
        drp.ExecuteNonQuery
        Dim imgfile2 As Stream = New FileStream ("C:\blue2.jpg", FileMode.Create)
        imgfile2.Write(imgdata2, 0, imgdata2.Length)
        imgfile2.Close
        con.Close
    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 23:57 #20
Det er nemt at lave en uploaddb.aspx side og uploade til den fra browser.

Det er nemt at lave en upload.vb app som uploader til et normalt upload script.

Det er ikke helt så nemt at få upload.vb og uploaddb.aspx til at virke sammen.

Hvor store er dine filer ? Kan du leve med en web service ?