Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sørger jeg for at andre ikke kan downloade Mp3,

Men de må gerne lytte til den! Bare en simpel Html kode kunne jeg tænke mig. Bare man ikke kan højreklikke og save, eller noget. jeg er ikke Hardcore - så du må gerne skære det ud i pap.

du kan få alle de point jeg har!!

HJÆÆÆLLPP
Avatar billede esoulman Nybegynder
18. september 2004 - 16:06 #1
Det kan du ikke - så skal du lave mp3'en om til realplayer format hvor den så skal streames i stedet for, gennem RealPlayer. www.realplayer.com
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:07 #2
Shit det lyder svært!! Hvordan satan gør jeg det?
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 16:19 #3
hej

du kan som omtalt godt lave dine mp3 filer om til real format således at du fra dit websted streamer lyden ud til brugerne, men det er ABSOLUT INGEN forsikring til at beskytte dine lydfiler. Hvis løsningen var en simpel kode, så ville man kunne spare musikbranchen for mange penge... :)

Du kan disable højreklik - men man vil stort set altid kunne få fat i filen på en eller anden måde. Så hvis du vil beskytte det så beholder du det lokalt eller også ligger du kun nogle lyd-bidder op således at hele mp3'en ikke bliver offentlig.

For at ligge lyd op - så skal man så vidt jeg ved også ha en aftale med koda, men er ikke sikker.

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:21 #4
jamen i kommer med mange dejlige tips. HVORDAN. Hvordan gør jeg så man ikke kan højreklikke. Har du Html koden lige ved hånden :0)

På forhånd tak
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 16:28 #5
mener den her virker:

<script language="Javascript">
function click() {
  if(event.button == 2) {
      alert("Du må ikke højreklikke her!");
  }
document.onmousedown=click;
</script>

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:31 #6
wow.....jeg prøver..... men den ser godt nok slem ud, især for små børn som mig.
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 16:31 #7
og en mp3 to real converter findes her (har ikke præferencer så tog bare første link på google):

http://www.share2.com/real_converter/download.htm

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:32 #8
Du er sgu en flink mand!
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 16:35 #9
jamen jow tak - det er vel som man tager det...

Strukturen i dit html-dokument kan være som følger eller du kan bare klippe det fra før ind et sted på din html-side - men bemærk at det stadig ikke er nogen sikring, den måde her er meget nem at omgå!

<html>
<head>
<script language="Javascript">
function click() {
  if(event.button == 2) {
      alert("Du må ikke højreklikke her!");
  }
document.onmousedown=click;
</script>
</head>

<body onload="java script:click()">

</body>
</html>

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:37 #10
jeg har prøvet, men det virker ikke rigtigt. Prøver lige igen. Ja men det gør ikke noget mht at man kan undgå det. Hvis du så mine html koder på min side ville du skrige af grin. Nå, men jeg prøver lige igen.
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:41 #11
øv virker ikke :0(
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 16:44 #12
hvad får du af fejl?

har du prøvet bare at klippe ovenstående ud og sætte ind i notepad og gemme som .htm? og så prøve at se det i en browser?

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:48 #13
hej hiks.

ja jeg lavede faktisk en hel ny notepad. men den kommer ikke op med noget som helst og heller ikke når jeg højreklikker...... absolut intet.... kan det passe?
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 16:48 #14
Vil du forresten have de sidste 70 point jeg har?
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 17:07 #15
nej ikke nødvendigvis (syntes det er rigeligt med p.!) :o)

Funktionen jeg har givet dig virker fint nok hjemme hos mæ! Men du kan jo lige prøve at se om den her side virker hos dig:

http://www.uploaded.dk/active/test.htm

Altså prøv at højreklik! For så går du jo bare op i menuen vis - vis kildekode og kopiere siden ud og tester den derhjemme!

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
18. september 2004 - 17:17 #16
den side du har lavet, kan jeg ikke højreklikke. Der kommer overhovedet ingenting frem, (ingen menu, og intet andet)så hvis det er sådan det virker er det jo fint.

Tak for din tid.
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 17:19 #17
ja det er sådan det virker - sådan at du ikke kan komme til at trykke gem som ... og lign.

/hiks
Avatar billede knudgert Nybegynder
18. september 2004 - 19:10 #18
Ingen højreklik beskytter ikke noget som helst og i nogle browsere virker det ikke.
Avatar billede hiks Nybegynder
18. september 2004 - 20:59 #19
nej - det er også det jeg har lagt væk på at skrive. Men den sidst fundne side virker de fleste steder - men det er jo kun en midlertidig foranstaltning indtil folk begynder at gå op i menuen vis i stedet for - som jeg vist også kraftigt har antydet.

/hiks
Avatar billede kaptajnen_dk Nybegynder
23. september 2004 - 10:22 #20
Hvad med kun at lægge 30sek af din musik op, så menere jeg at du heller ikke får problem med koda. Jeg har lavet min musik om til quicktime, streamer det via det. Du kan stadigvæk godt hente det hvis du har qt pro, men der ligge jo kun 30 sek så det gør jo ikke så meget...
Avatar billede hiks Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:24 #21
skal vi snart have lukket her? eller hvordan gik det?

/hiks
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:46 #22
jeg droppede det! lukket........desværre......  i kan se resultatet på www.musiktalent.dk , absolut intet!! jeg henviste til kunstneren side....