Avatar billede portnoy Nybegynder
17. september 2004 - 20:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dele filer på Pc til Mac.

Jeg håber ikke at mit spørgsmål er totalt hen i vejret. Har intet check på Mac overhovedet.
Hos os har vi 3 pc´ere & en Mac. Jeg vil gerne kunne dele filer/mapper på min pc, som min kone så kan hente fra hendes Mac.
Hvordan går man det?
Vi kører et alm. TCP/switched netværk, og ikke nogen server. Vil bare gerne kunne dele mapper, på samme måde som man gør i Windows.

Any ideas?
Avatar billede webdesigner Praktikant
17. september 2004 - 20:56 #1
Normalt nætværk og så skal du lave en broforbindelse...
det burden den faktisk automatisk gøre.. når bare ip'erne og net masken er ens
Avatar billede egonspock Seniormester
18. september 2004 - 02:11 #2
øh webdesigner, du mener da ikke at computerne skal have ens IP-adresser?
rent bortset fra det, så er det først og fremmest et spørgsmål om hvilket Mac-operativsystem, din kone har. Hvis det er OSX, er det nok ikke noget større problem, så deler du blot din mappe og tilknytter Mac'en ved hjælp af æble-K-kommandoen(tilknyt til netværk, hvorefter man så skriver "smb://PC-ipadresse/share", hvor du udskifter PC-ipadresse med IP-adressen på din PC og share med det sharenavn du har brugt. (det kommer i øvrigt nok også an på hvilket Windows OS du bruger. ) Se evt. efter i hjælp menuen på mac'en.
Hvis det derimod er OS9, skal du nok have fat i et program, der hedder DAVE.
Avatar billede webdesigner Praktikant
18. september 2004 - 17:30 #3
egonspock  You got me... Okay mener naturligtvis at de x'erne skal være ens xxx.xxx.xxx.??? og ? er indivuelt fra pc til pc og mac.