Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Time stamp? lavet om til sekunder? :S

Hej, jeg sidder og laver et "online system"
Når man logger på chatten, så gemmes der i mysql under timeout en time stamp

Dette er koden for time stamp :
<?
$tid = time();
mysql_query("UPDATE brugere SET timeout = '$tid', online = 'ja', felt = '1' WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error());
?>

SluuuT

Så når man logger af chatten/lukker vinduet/ så åbnes logud.php

Logud.php -->

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord")) {
include 'mysql.php';
$res = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'");
while($online = mysql_fetch_array($res)) {

$time = time();
$tid = $online[timeout];
$onlinetid = $time-$tid;

mysql_query("UPDATE brugere SET onlinetid = '$onlinetid', felt = '0' WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'");
?>
<script>
window.top.close();
</script>
<?
}
} else {
header("Location: ../../login.php");
}
?>

<-- kode slut

Men, har hørt noget om at den tid der, skal indsættes i sekunder? og skal feltet i min mysql? det er bare en alm. Vachar 100? skal det laves om til int eller?
Avatar billede mikze Nybegynder
17. september 2004 - 19:12 #1
Det burde være ligemeget om det er en char eller en INT. Men brug helst INT da INT kun indeholder tal.

Det der ser okay ud? Hvad er fejlen? Og virker det da ikke fint?
Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 19:12 #2
Nej, den "plus'er" ikke ens onlinetid og den nye tid sammen :S
Avatar billede mikze Nybegynder
17. september 2004 - 19:15 #3
Prøv med:

mysql_query("UPDATE brugere SET onlinetid = onlinetid+'$onlinetid', felt = '0' WHERE brugernavn = '{$_SESSION[brugernavn]}'");
Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 21:02 #4
lukker :s
Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 21:02 #5
lukker :D