Avatar billede mimi Nybegynder
17. september 2004 - 16:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQL-query

Jeg er i den uheldige situation, at jeg er kommet til at købe webhotel et sted, som ikke understøtter Access-databaser, som er den eneste database, jeg lige med nød og næppe kan hitte ud af i kombination med ASP.

Derfor er jeg tvunget ud i at lære at få ASP (for omfattende at skulle starte på PHP, som jeg har hørt, snakker bedre sammen med MySQL) til at virke med databasen og har lidt problemer med syntaksen.

(Det er ikke noget problem at oprette selve databasen, da webhoteludbyderen stiller PhpMyAdmin til rådighed.)

Webhoteludbyderen har endda serveret ASP connection string'en:

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=[DOMAIN_COM];UID=[DOMAIN_COM];PWD=[PASSWORD];"
objConn.Open

objRS.Open "[QUERY]", objConn, 3,3
%>

Det er selve QUERY-tingen, den er gal med, tror jeg...

I mit dokument skriver jeg:

objRS.Open "SQL = "SELECT * FROM " & Request("album") & " ORDER BY ID"", objConn, 3,3

Set Rec = objRS.Open

If Not Rec.EOF Then
DO WHILE NOT Rec.EOF

id = Rec("id")
image = Rec("image")
tekst = Rec("tekst")
album = Request("album")
%>

...men får følgende fejlmelding: "Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03FD)
Expected 'Case'" på linjen, som starter med "objRS.Open "SQL = ...osv."

Og nu er jeg så helt blank... Har prøvet mig lidt frem og tilbage, men uanset hvad, så vil det ikke virke.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2004 - 16:49 #1
Slet linjen:

objRS.Open "[QUERY]", objConn, 3,3

Ret dette:

objRS.Open "SQL = "SELECT * FROM " & Request("album") & " ORDER BY ID"", objConn, 3,3

Set Rec = objRS.Open

If Not Rec.EOF Then
DO WHILE NOT Rec.EOF

id = Rec("id")
image = Rec("image")
tekst = Rec("tekst")
album = Request("album")

Til dette:

objRS.Open "SELECT * FROM " & Request("album") & " ORDER BY ID", objConn, 1,3

If Not objRS.EOF Then
DO WHILE NOT objRS.EOF

id = objRS("id")
image = objRS("image")
tekst = objRS("tekst")
album = Request("album")

Din SQL sætning: "SELECT * FROM " & Request("album") & " ORDER BY ID"  kræv er du har en tabel som hedder det som er overfør i Request("album")
Avatar billede mimi Nybegynder
17. september 2004 - 17:03 #2
Det virker, tusind tak!!! :D