Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 16:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bank konto system i PHP

Hejsa, jeg har siddet og prøvet at lave et bank system, men jeg er gået lidt "død" i det med at den skal overføre beløb til modtageren plus det han har i forvejen, og så trække det afsendte beløb fra afsenderen
Håber nogen kunne forstå det?

Her kommer koden i hvert fald :

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord")) {
include 'mysql.php';
$rem = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'");
while($konto = mysql_fetch_array($rem)){
?>
<head>
<link href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</head>
<?
if($_POST[submit] != "") {

if($_POST[belob] == "" OR $_POST[modtager] == "" OR $_POST[belob] == "-$_POST[belob]") {

} else {

$belob = $_POST[belob];
$modtager = $_POST[modtager];
$kroner = $mod[kroner];

$modtager = mysql_query("SELECT * from brugere where brugernavn = '$modtager'");
$mod = mysql_num_rows($modtager);
mysql_query("UPDATE brugere SET kroner = '$kroner+$belob' WHERE brugernavn = '$modtager'") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE brugere SET kroner = '$minus' WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error());
}
print "<font color='#FF991C'>Overførsel er gennemført!</font><br><br>";
}
?>
<form action"?side=konto" method="POST">
<table border="0" class="main" cellpadding="0" cellspacing="0" width="30%">
  <tr>
    <td width="50%">Modtager</td>
    <td width="50%">
<select name="modtager" class="input" size="1">
<option selected>Vælg modtager</option>
<?
$res = mysql_query("SELECT * FROM brugere ORDER BY brugernavn");
while($mt = mysql_fetch_array($res)){
?>
<option value="<? echo $mt[brugernavn]; ?>"><? echo $mt[brugernavn]; ?><br><?
}
?>
</option>
</select>
</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="50%">Beløb</td>
    <td width="50%">
<select name="belob" class="input" size="1">
<option selected>Vælg beløb</option>
<option value="100">100 kroner</option>
<option value="200">200 kroner</option>
<option value="300">300 kroner</option>
<option value="400">400 kroner</option>
<option value="500">500 kroner</option>
<option value="600">600 kroner</option>
<option value="700">700 kroner</option>
<option value="800">800 kroner</option>
<option value="900">900 kroner</option>
<option value="1000">1000 kroner</option>
</select></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="50%">Kommentar</td>
    <td width="50%"><textarea rows="5" name="kommentar" class="input" cols="20"></textarea></td>
  </tr>
    <tr>
    <td width="50%"></td>
    <td width="50%"><br>
<?
$rel = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error());
while($if = mysql_fetch_array($rel)) {

if($if[onlinetid] > 5999) {
echo "<input type='submit' class='input' name='submit' value='Overfør'>";
}
?>
</td>
  </tr>
</table>
</form>

<?
}
} else {
header("Location: ../login.php");
}
?>
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. september 2004 - 18:06 #1
$beloeb = 1000

noget sql:

INSERT INTO bankkonto(penge) VALUES ('$beloeb') WHERE kontonr=modtagerenskontonr
UPDATE bankkonto(penge) SET penge=penge-$beloeb WHERE kontonr=afsenderskontonr.

det er det enige pricip i det.
Har du nogel fejlmeddelser ved din kode ?
Avatar billede znow Nybegynder
17. september 2004 - 18:23 #2
Jeg har fået det til at virke, det er ikke så smart BTW. at have minus og plus i en string.. :D
Lukker
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
17. september 2004 - 20:52 #3
Vil du ikke lige sende den source til mig ? kenneth@smartware.dk