Avatar billede strahd Nybegynder
17. september 2004 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vedr templates i php.

Jeg sidder og roder med php og søger efter en tutorial eller forklaring om hvordan man opbygger en php template side med tilhørende css.
Det der i bund og grund er mit problem er at når jeg har lavet en side med tilhørende css, vil jeg gerne have at når jeg bruger et link som henviser til en local side så er det ikke en ny side der bliver åbnet men bare centercontent på mit css layout der bliver skiftet ud.
Har en menu i højre side, en top_bar, en venstre_menu og en centercontent.
Avatar billede telly Nybegynder
17. september 2004 - 11:03 #1
Det må være noget lignende

if($tab_menu['menu_id'] == $page)
            $class = 'tab_selected';
        else
            $class = 'tab';
        echo "<div align='center' class='$class'><a href='index.php?page={$tab_menu['menu_id']}'>{$tab_menu['menu_name']}</a></div>";

Her tjekker jeg på hvilken side der er valgt og vælger så hvilken css class jeg skal bruge. Denne her er godt nok kun lavet til 2 forskellige, men den kan jo sagtens udbygges.
Det skal siges at jeg har mine side referencer liggende i en database og henter så hvad jeg skal bruge derfra.
Avatar billede strahd Nybegynder
17. september 2004 - 11:18 #2
Det var nu ikke lige sådan et svar jeg ledte efter, mere en henvisning til et site hvor de grundigt forklarer om opbygning af php templates med css og hvordan interne links opbygges. Eller måske en der ligger inde med noget dokumentation de selv har lavet...
Avatar billede detox Nybegynder
17. september 2004 - 11:27 #3
Det kan laves på den her måde, hvor linker til den samme side med forskellige værdier i id og derefter includer den side i din div content. Her er et eksempel:

<div class="menu">
    <a href="?id=0">Forside</a><br />
    <a href="?id=1">Tagwall</a><br />
    <a href="?id=2">Kontakt</a><br />
</div>
<div class="content">
<?
$sider = array('forside.php', 'tag.html', 'kontakt.php');
$inc = isset($_GET['id']) ? $_GET['id'] : "0";
include ($sider[$inc]);
?>
</div>
Avatar billede strahd Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:56 #4
Undskyld jeg har været fraværende. Fandt selv en løsning. Kan ikke lige lure hvorfor jeg ikke kan give dig point for det gode eksempel detox???
Avatar billede detox Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:08 #5
Det kan jeg ikke lige svare på, men har du løst det på anden måde er det osse helt i orden. Bare huske at lukke spørgsmålet.
Avatar billede strahd Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:12 #6
Har lige testet din løsning af detox, den før ihvertfald problemet løst. Top Nice
Avatar billede strahd Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:13 #7
Detox, skriv lige et eller andet som svar istedet for kommentar så jeg kan give dig de point du så inderligt har fortjent.
Avatar billede detox Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:40 #8
Ok så.