Avatar billede train Nybegynder
17. september 2004 - 08:24 Der er 1 løsning

combobox vlag vises i MSHFlexgrid

Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med at få et valgt navn fra en combobox til at vise hele den Row som det pågældende navn er listet i tabellen, vist i et mshflexgrid.

jeg har lavet comboboxen således:

Private Sub Combotest()

Dim cn As New ADODB.Connection
Dim rs As New ADODB.Recordset
Dim Myconn As String
Dim statement As String
Combo2.Clear

statement = "SELECT personer.navn,personer.autoID,note.note FROM dbo.personer INNER JOIN  dbo.note ON personer.noteID = note.noteID"

rs.CursorLocation = adUseClient
Myconn = "DRIVER={SQL Server};SERVER=NORLT20030;DATABASE=simple;Trusted_Connection=YES"
cn.Open Myconn

Set rs = cn.Execute(statement, , adCmdText)

Do Until rs.EOF
  Combo2.AddItem rs!navn!
  Combo2.ItemData(Combo2.NewIndex) = rs!autoID 'Gemmer et id på hver indsat person
  rs.MoveNext
Loop

rs.Close
cn.Close

Combo2.ListIndex = 0

End Sub
tak på forhånd JSG
Avatar billede train Nybegynder
23. november 2005 - 08:40 #1
lukker spørgsmålet