Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
16. september 2004 - 21:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller programmer og maksimerer vinduer!

Jeg har lige fået en mac og er rigtig glad for den.
Men selvfølgelig er der lige ting man skal vænne sig til når man er normal Windows-bruger.

Nogen der kender et godt sted med "tutorials" el. lign. til Mac OS X?

Mine 2 spm her er nu:
Hvordan afinstallerer man programmer?
Hvordan maksimerer man vinduer ordentligt? Jeg har prøvet at trykke på pluset i venstre hjørne, men synes ikke rigtig der er nogen programmer som maksimeres helt?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. september 2004 - 06:11 #1
Tillykke med din Mac.

Afinstallér programmer ved at åbne "Programmer" og trække den mappe eller det program du gerne vil af med, i papirkurven.
-tøm papirkurven og de er væk.

Maximér vinduer ved at trække i det nederste højre hjørne.
-som regel husker de denne indstilling til næste gang du åbner programmet.

Men du har ret. Der er ikke rigtigt nogen programmer der kan maximéres 100%, som de gør det i WINDOWS.
-det overlever du nok.
Og faktisk er der i hvert fald et program jeg kender som gør, nemlig Virtual PC med min WINDOWS 2000 installeret.
-sjovt nok, formår den at stjæle hele Mac'ens identitet ! ! !

Betyder det at Bill er smartere end Adobe og de andre banditter ?
-who knows ?
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
17. september 2004 - 10:44 #2
Jeg må indrømme man skal vænne sig til mac når man er vant til winXP.
Men når det er sagt, så bliver jeg også hele tiden mere og mere glad for mac, hurtigere end da jeg for lang tid siden blev glad for window. Men det er selvfølgelig en smagssag. :-)

Vil du ikke have point?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. september 2004 - 10:59 #3
sorry!

Dumme Eksperten har som standard flueben i "Kommentar"
-og jeg glemmer det hver anden gang . . .

PS: forresten så har Microsoft Office X og en ganske få andre programmer har faktisk en "UnInstaller" med i pakken . . .