Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 19:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Expected identifier

Det er lang tid siden, at jeg har rodet med ASP.

For nyelig flyttede jeg en velfungerende side fra en server til en anden og har herefter fået følgende fejl.

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03F2)
Expected identifier
/IT/default.asp, line 89, column 8

Koden i linie 89 er - <% End If %>

Jeg kan godt smide mere kode ind, men det er måske et mere generelt svar jeg er ude efter.

Kan fejlen opstå, fordi den nye server kører nyere version af ASP eller burde det ikke have noget at sige. Og kræver ASP 3.0 at man erklærer alle variable inden de bruges (det har jeg nemlig ikke gjort).

Kan fejlen opstå, fordi min connection-string ikke fungerer - ville den i dette tilfælde ikke give mig en eksplicit fejl på den?

Det var mange spørgsmål - jeg regner med at I kan besvare dem.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 20:17 #1
Sun ONE ASP VBScript compilation  <-- Dette er ikke MS vbscript men Suns, det kan være at de ikke fortolker syntaxen på samme måde. Og ja det kan også være at de ikke bruger samme connection string men jeg ved det ikke for sikker.

Men umiddelbart tyder fejlen på at der er en fejl i din kode så du kan da prøve at poste koden så kan vi da se om der skulle være noget :-)
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 21:02 #2
Det har du sikkert ret i. Det kunne meget vel være syntaxen, der fortolkes forskelligt af SunVBs og MSVBs. Det brude vel også være et ASP-standard spørgsmål i så fald.

Det er lidt svært at poste koden, idet jeg i så fald skal poste hele koden, hvilket er en hel del, idet de fejl jeg får er ret tilfældige, hvis jeg begynder at udkommentere de dele af koden den siger er forkert. Fejlen er dog altid en "Expected Identifier"-fejl.

Jeg kan således ikke helt poste det "forkerte" kode, idet jeg ikke rigtig er klar over, hvad det er der er galt og hvor. Det eneste mønster, er at den starter med at fejlmelde min IF-sætninger.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 21:07 #3
if - end if syntaksen er ens så der må være noget imellem den ikke kan lide, du kan checke dine variabel navne og se om du evt. har en der starter med et tal eller noget der kan lugte lidt af et reserveret ord.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 21:08 #4
Så lige det dumme spørgsmål: Du er sikker på at dine if'er og end if'er passer sammen? Det samme med loops hvis du har sådanne?
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 21:20 #5
Jeg kan ikke finde nogle reserverede ord blandt variabelnavnene.
Jeg klistrer lige den første IF-sætning ind, som den fejlmelder

<%
If Session("UserID") = "" Then
%>
<A href="/log/">Log på</A>
<%
Else
%>
Du er logget på
<%
End If
%>
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 21:26 #6
Hmm ja der er da godt nok ikke noget i den!
Du kunne prøve at smide en p uden om Du er logget på så det bliver en
<p>Du er logget på</p>
Et longshot men kan ikke se hvad der skulle kunne gøre det - eller du kunne lave det som en
Response.Write "Du er logget på"
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 21:26 #7
Det er nu ikke noget dumt spørgsmål - jeg har tjekket sammenhængen mellem If/End If - og kan ikke finde nogle fejl.

Jeg har ligeledes søgt voldsomt på den fejlmeddelelse jeg får, og de fleste får fejlen på grund af reserverede ord. Jeg vil næsten sværge på, at jeg ikke har nogle, men jeg dobbelt/trippeltchekker :)
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 21:27 #8
Ja check hellere en gang for meget :-) Jeg smutter lige en halv times tid men kommer tilbage igen.
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 21:29 #9
OK - Selvom det var et longshot, så var der en fremgang - Nu gik fejlen over på en anden af mine sider, hvilket må være fremgang :-)

Ved at lave response.write - så fejlmelder den i hvert fald ikke dette sted mere.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 21:53 #10
Jamen så kunne det tyde på at den ikke kan li at man skriver direkte i filen :-) Men hvis det kan løses så er det fint :-)
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
16. september 2004 - 22:10 #11
Well jeg er tilbage ved begyndelsen - Det kører lidt i ring :-) Det er sgu for lang tid siden jeg rodede med det.

Jeg lader lortet ligge hos min gamle udbyder, så bliver jeg fri for at rode med det.

Tak for hjælpen - hvis du smider et svar giver jeg dig pointene.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 22:50 #12
Ok :-)
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
17. september 2004 - 14:43 #13
Og s
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
17. september 2004 - 14:44 #14
Det handlede selvfølgelig om, at det var CHILI!ASP, der bliver kørt på min nuværende server. Og der var ingen understøttelse af Access-databaser. Så juhuu - det skal jo bare rettes så :-(
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2004 - 14:52 #15
Puha ja så skal du have konverteret til en MySql eller lignende?