Avatar billede 2mmy Nybegynder
03. marts 2001 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Får Man PHP

Hejsa
Jeg vil gerne vide om der er nogle der ved hvordan jeg kan komme til at køre PHP scripts på en computer uden internet...?? skal man installere et program eller hvad skal man??

Mvh
Tommy Mærsk
Avatar billede f2 Nybegynder
03. marts 2001 - 15:51 #1
Du skal have Apache.. www.apache.org
og du skal have php.. www.php.net
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. marts 2001 - 15:53 #2
Se en vejledning på www.webcafe.dk :)

Og svaret er JA - det kan man da :)
Avatar billede cyber-jack Nybegynder
03. marts 2001 - 16:26 #3
Prøv også PHPEd fra Soysal, den er genial.
Du behøver ikke andet end den for at køre eller redigere dine php-scripts, ingen Apache eller php.exe at installere.
PHPEd er freeware og har masser af fede features!

http://soysal.com/PHPEd/
Avatar billede jd Nybegynder
03. marts 2001 - 18:57 #4
Øhh bøø... Så vidt jeg ved er PHPEd bare en editor, så den kommer du ikke langt med.
Apache er ikke påkrævet, men du skal altså ha\' sat en webserver op - og der er Apache en godt bud :)
Dertil skal der så selvfølgelig PHP til, og evt. en database-server som MySQL eller PostGresQL.

Jeg har skrevet en artikel om opsætning af Apache og PHP på Win9x på http://delfs.dk/php/
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 23:18 #5
I PHPEd er der en webserver som understøtter PHP (doh) indebygget... Dette er det absolut letteste udgangspunkt. Jeg selv kører apache/php/mysql installeret med hjælp fra en artikkel på www.webcafe.dk ! :)= Håber det hjalp!

- Tue Abrahamsen