Avatar billede macriis Nybegynder
16. september 2004 - 01:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktionen IsDate fejler

Jeg får fejlen "Typer stemmer ikke overens: '[string: "16-16-2004"]'" på linien 3 herunder.

IF Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" THEN
Response.Write IsDate(Request.Form("dato"))
    IF IsDate(Request.Form("dato")) = false OR Month(Request.Form("dato"))>12 THEN
        datoFejl = "<font color='red'>Du har indtastet en forkert dato. Dato skrives på formen DD-MM-YYYY.</font>"
    ELSE
        formDato = Request.Form("dato")
        formDato = Year(formDato) & "-" & Month(formDato) & "-" & Day(formDato)
        strSQL = "SELECT dato FROM dagsrapport WHERE dato = #" & formDato & "# AND brugerId = " & Session("brugerId")
        Set rsDato = Conn.Execute(strSQL)
        IF NOT rsDato.EOF THEN
            datoExist = "<font color='red'>Du har allerede oprettet en dagsrapport for d. " & FormatDateTime(rsDato("dato"), vbLongDate) & "</font>"
        ELSE
            dato =  Year(formDato) & "-" & Month(formDato) & "-" & Day(formDato)
            strSQL = "INSERT INTO dagsrapport (dato, brugerId, tidsforbrug, antalOpkald, antalBeslutningstagere, antalMoeder) VALUES (#" & dato & "#,'" & Session("brugerId") & "','" & Request.Form("tidsforbrug") & "','" & Request.Form("antalopkald") & "','" & Request.Form("antalBeslutningstagere") & "','" & Request.Form("antalMoeder") & "')"
            Conn.Execute(strSQL)
            rapportgemt = true
        END IF

===========================================================

En lidt variation af koden, giver dette problem:
Typer stemmer ikke overens: 'formDato'.

IF Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" THEN
    formDato = Request.Form("dato")
    dato = Year(formDato) & "-" & Month(formDato) & "-" & Day(formDato)
    IF IsDate(dato) = false OR Month(dato)>12 THEN
        datoFejl = "<font color='red'>Du har indtastet en forkert dato. Dato skrives på formen DD-MM-YYYY.</font>"
    ELSE
        strSQL = "SELECT dato FROM dagsrapport WHERE dato = #" & dato & "# AND brugerId = " & Session("brugerId")
        Set rsDato = Conn.Execute(strSQL)
        IF NOT rsDato.EOF THEN
            datoExist = "<font color='red'>Du har allerede oprettet en dagsrapport for d. " & FormatDateTime(rsDato("dato"), vbLongDate) & "</font>"
        ELSE
            strSQL = "INSERT INTO dagsrapport (dato, brugerId, tidsforbrug, antalOpkald, antalBeslutningstagere, antalMoeder) VALUES (#" & dato & "#,'" & Session("brugerId") & "','" & Request.Form("tidsforbrug") & "','" & Request.Form("antalopkald") & "','" & Request.Form("antalBeslutningstagere") & "','" & Request.Form("antalMoeder") & "')"
            Conn.Execute(strSQL)
            rapportgemt = true
        END IF
Avatar billede stoney96 Nybegynder
16. september 2004 - 02:07 #1
Du skal først konvertere til en Variant med "CVDate" som kan behandles som dato.
I første eksempel:
IsDate(CVDate(Request.Form("dato")).........

I andet eksempel:
formDato = CVDate(Request.Form("dato"))
Avatar billede macriis Nybegynder
20. september 2004 - 13:32 #2
Beklager men det virker ikke. Jeg ønsker at benytte nederste kode, og får fejlen:

  Typer stemmer ikke overens: 'CVDate'

på linien:

  formDato = CVDate(Request.Form("dato")).

Så vidt jeg kan forstå på artiklen:

  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbenlr98/html/vagrptypeconversion.asp

så er CVDate en ældre funktion, der er erstattet af noget andet. Men dette andet kan jeg ikke lige gennemskue hvordan gøres. Det er nævnt sådan her i artiklen:

  "The same effect can be achieved by converting an expression to a Date, and then assigning it to a Variant."

Hvordan gør man det?

Er det CDate eller DateSerial?
Avatar billede stoney96 Nybegynder
20. september 2004 - 14:32 #3
Sorry, se tidspunktet for svaret. Er vågen nu og der er selvfølgeligt CDATE som skal benyttes.... ;o)
Avatar billede macriis Nybegynder
20. september 2004 - 14:37 #4
Ok :-)

Men desværre. CDate giver følgende fejl:

  Typer stemmer ikke overens: 'CDate'.
Avatar billede macriis Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:05 #5
Hvis du ikke har flere kommentarer lukker jeg hermed