Avatar billede Slettet bruger
15. september 2004 - 16:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tekst skal vises på midten i stedet for i højre side!

Jeg kan ikke få min tekst vist i midten på siden (altså der hvor indholdet skal være).
Du kan se her på dette link hvordan teksten står helt ude i højre side i stedet for i midten på siden.
http://www.hyggestedet.dk/index.asp
Hvordan dælen får jeg lige teksten ind på midten?

Her er koden:
<table align="center"; border="1" style="border-collapse: collapse" width="60%" id="table1">
    <tr align="center"; border:1px dotted red">

        <td colspan="2">
        <!-- #include file="top.asp"-->
</div>

    <p></td>
    </tr>
<tr>
    <td>
        <!-- #include file="menu.asp"-->
    </td>
        <td align="center">
        SKAL STÅ I MIDTEN PÅ SIDEN!
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
    </tr>
</table>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. september 2004 - 17:04 #1
Det du har vist viker sikket fint, men et kig med View Source i bunden af filen giver dette:

<!-- SLUT PEAK PRO -->
                        <br>
                        &nbsp;</font></p></td>
                    </tr>
                </table>
                <p align="center">&nbsp;</div>
            </td>
        </tr>
    </table>
</BODY>
</HTML>
    </td>
        <td align="center">
SKAL STÅ I MIDTEN PÅ SIDEN!
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td>
    </tr>
</table>

</BODY>
</HTML>

Det er dobbelt </body> og </html> det må der ikke være. Det er et utal af <head> sektioner og tilter og <body> tags i filen der skal kun være en <head> en title og en <body> tag, så der er vist brug for en god oprydning af HTML koden. Prøv at lade denne kigge din HTMl igennem: http://validator.w3.org/detailed.html

Teksten er rent faktisk i center så det tyder på du et sted har en kolonne være i en tabel end andet sted, eks i føste række er det 2 kolonne men i 3 række er der 3 kolonner. Det er altid en god ide at prøve at sætte border=1 og evt give hver tabel forskellige ramme farve så man kan se hvor grænserne går.
Avatar billede nizax Nybegynder
15. september 2004 - 18:28 #2
http://www.vilderefest.dk/midt_tekst.htm

Tag kildekoden fra denne side og sæt din #include sider ind på de steder jeg har sat dem! Som du kan se er min tekst centreret... Så hvis den ikke gør det når du #include'er er det en fejl på dine andre sider...

Thomas