Avatar billede juelsbo Nybegynder
15. september 2004 - 14:33 Der er 8 kommentarer

Service Pack 2 og javascript/ActiveX

Efter installationen af SP2 til Win XP kniber det gevaldigt med at åbne sider med aktivt indhold. Det er bl.a. gået ud over de sider, jeg selv laver med brug af javascipt. Selv lokalt får jeg beskeden: "Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer". Så kan jeg trykke på Tillad; men næste gang, jeg åbner den selv samme side, får jeg igen ovennævnte besked. Hvordan får jeg denne generende sikkerhedsfacilitet slået fra. Jeg har været inde i indstillinger og Aktiveret hele gøjemøjet; men lige meget...
Avatar billede stift Nybegynder
01. november 2004 - 01:42 #1
Jeg lytter lige med...

Jeg døjer med samme problem, og det er forb... irriterende.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2004 - 01:56 #2
<ole>

Nu kan man vel ikke bebrejde MS, at de endelig er begyndt at tage en smule hensyn til brugernes sikkerhed. Nu er de blevet hudflettet i årevis for den elendige sikkerhed, der har eksisteret (og tildels stadig eksisterer) på ActiveX-området - så skal vi vel ikke til at genere dem for at gøre, hvad de er blevet tigget og bedt om at gøre  :)

Nu er ActiveX jo mange ting, men hvad er det præcist for ActiveX-objekter, du har problemer med? Det er jo næppe alle, det gælder.

En sidste ting: Hvis det virkelig er rigtigt, at du har aktiveret alt i dine indstillinger, er du bedre stillet, hvis du har ubeskyttet sex med én, du positivt ved, er smittet med HIV.

/mvh
</bole>
Avatar billede juelsbo Nybegynder
01. november 2004 - 07:53 #3
Det er ikke kun activeX-objekter, jeg har problemer med; men alle sider der indeholder javascripts. Det pudsige er, at kigger jeg på de samme sider, når de ligger på Internettet, får jeg ikke de samme "problemer"/fejlmeddelelser.
Igen: Hvordan får jeg slået denne facilitet fra??
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. november 2004 - 08:00 #4
>Start->Run->
regsvr32 jscript.dll ????
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. november 2004 - 08:02 #5
Har også lige fundet dette:

Under the Start menu click on Run and enter each of the items listed below.
>It will start services that were turned off when sp2 was installed.
>
>regsvr32 urlmon.dll
>regsvr32 Shdocvw.dll
>regsvr32 Actxprxy.dll
>regsvr32 Oleaut32.dll
>regsvr32 Mshtml.dll
>regsvr32 Browseui.dll
>regsvr32 Shell32.dll
>
>I think the last two are the key ones but I started them all. You will get a window
>stating that the file is loaded. It's harmless to your system to try them all.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. november 2004 - 08:03 #6
smider lige et svar hvis det kunne bruges til noget...
Avatar billede juelsbo Nybegynder
01. november 2004 - 08:24 #7
Nice try; men efter at have kørt alle ovenstående, har jeg stadig den forbistrede fejlmeddelelse med beskeden: "Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer".
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:07 #8
Lukketid?