Avatar billede ladbye Nybegynder
15. september 2004 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af output fra mailform

Well,

Jeg sidder og leger lidt med en mailform jeg skal bruge. Jeg har fået den til at sende de rigtige informationer i en mail. Problemet er nu blot at det ser ikke for overskueligt ud.

Jeg har forsøgt at sætte det op så det ser ordentligt ud, altså med div. overskrifter men kan bare ikke få dem vist. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette og få sat mailen fornuftigt op så det ser overskueligt ud?

Håber i forstår min henvendelse.

På forhånd tak

Kontakt.php
---------------------------------
<html>
<head>
<title>Kontakt</title>
</head>
<body>

<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="POST">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" class="css1">
  <tr>
    <td align="right"><b>Til:&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left">Navn, Domain</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><b>Navn:&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left"><input name="navn" type="text"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><b>Email&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left"><input name="email" type="text"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><b>Telefonnr.:&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left"><input name="telefonnr" type="text"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><b>Emne:&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left"><input name="emne" type="text"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right" valign="top"><b>Besked:&nbsp;&nbsp;</b></td>
    <td align="left"><textarea name="besked" style="width: 300; height: 300;"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right">&nbsp;</td>
    <td align="left"><input type="submit" name="send" value="Send">&nbsp;&nbsp;<input type="submit" name="reset" value="Reset"></td>
  </tr>
</table>
</form>

<?php
if (!empty($_POST["send"])) {
  mail("name@domain.dk", "Henv. fra Domain.dk - Emne: ".$_POST["emne"], "//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//\n\n".$_POST["emne"]."\n".$_POST["besked"]."\n\n".$_POST["navn"]."\n".$_POST["email"]."\n".$_POST["telefonnr"], "From: ".$_POST["navn"]." <webmail@domain.dk>\n");
  echo"<br>Din mail er afsendt og vil blive behandlet hurtigts muligt!";
}
?>

</body>
</html>
---------------------------------
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 15:26 #1
johh, du kunne jo fx. fjerne kollonnen:

<tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>

- og deffinere bredden i tabel class="css1"

.... mangler der ikke et  --->

<link rel="stylesheet" href="css1.css" type="text/css">

--->??
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 15:27 #2
ups, så det som en kolonne ... men så række da, og angive højden i stedet for ?

*bonk*
Avatar billede ladbye Nybegynder
15. september 2004 - 15:31 #3
Ah, selvføligelig.

Men jeg mente nu at opsætningen i den mail der bliver sendt ikke er for overskuelig. Den ser lige nu sådan ud:

------------------------------------------------------------------------------
//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//

"emne"
"besked"

"navn"
"email"
"telefonnr"
------------------------------------------------------------------------------

Kunne godt tænke mig at den kom til at se ud som f.eks. dette:

-------------------------------------------------------------------
Avatar billede ladbye Nybegynder
15. september 2004 - 15:34 #4
Hmm, kom vist til at trykke på send.. ups. Kunne godt tænke mig at den kom til at se ud som f.eks. dette:

------------------------------------------------------------------------------
//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//

<b>Emne:</b>
"emne"
<b>Besked:</b>
"besked"

<b>Overstående besked er sendt af:</b>
Navn:        "navn"
Email:        "email"
Telefonnr.:  "telefonnr"
------------------------------------------------------------------------------

Hvis I forstår...
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 15:40 #5
okai, jeg misforstod dit spørgsmål...

Måske man kunne gøre-->

<?php
if (!empty($_POST["send"])) {
  mail("name@domain.dk", "Henv. fra Domain.dk - Emne: ".$_POST["emne"], "//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//\n\n".;
$_POST["emne"]."\n".;
$_POST["besked"]."\n\n".;
$_POST["navn"]."\n".;
$_POST["email"]."\n".;
$_POST["telefonnr"].\n;
echo"From: ".$_POST["navn"]." <webmail@domain.dk>\n");
  echo"<br>Din mail er afsendt og vil blive behandlet hurtigts muligt!";
}
?>

<-----  kan det bruges?? --->
Avatar billede ladbye Nybegynder
15. september 2004 - 15:44 #6
det kunne det helt sikkert, men kan det sættes op som jeg har skrevet tidligere... som mit eksempel?
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 15:56 #7
hmmm.. mener du? --->

<?php
if (!empty($_POST["send"])) {
  mail("name@domain.dk", "Henv. fra Domain.dk - Emne: ".$_POST["emne"], "//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//\n\n".;
$_POST["emne"]."\n".;$_POST["besked"]."\n\n".;$_POST["navn"]."\n".;$_POST"email"]."\n".;$_POST["telefonnr"].\n;echo"From: ".$_POST["navn"]." <webmail@domain.dk>\n");
  echo"<br>Din mail er afsendt og vil blive behandlet hurtigts muligt!";
}
?>

<---- der ??--->
Avatar billede ladbye Nybegynder
15. september 2004 - 15:58 #8
Yesh, så det kommer til at se sådan ud når man læser mailen;

------------------------------------------------------------------------------
//Der er kommet en henvendelse fra kontaktformularen på Domain.dk//

<b>Emne:</b>
"emne"
<b>Besked:</b>
"besked"

<b>Overstående besked er sendt af:</b>
Navn:        "navn"
Email:      "email"
Telefonnr.:  "telefonnr"
------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede ladbye Nybegynder
14. november 2004 - 14:33 #9
Jeg lukker spørgsmålet, har fundet ud af det