Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 11:53 Der er 14 kommentarer

Hjælp til autorun i fuldskærm

Jeg er ved at lave en cdrom produktion til en modefrisør og der skal selvfølgelig være autorun på. Når cd'en fyres i skal den starte automatisk i fuldskærm med en html fil. Derefter skal man kunne klikke sig videre til en flash side stadig i fuldskærm.

Hvordan ordner man dette? Jeg ved at man skal lave en autorun.inf fil og en html fil, hvor siden skal navigeres rundt i, men hvordan kommer koden til at se ud for begge, hvis det skal være i fuldskærm?
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 11:55 #1
Jeg glemte at fortælle, at jeg bruger Dreamweaver MX 2004, hvis man kan gøre det direkte i programmet uden at tilføje selv koden i html filen.
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 12:03 #2
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 12:11 #3
tror du har misforstået mig. det er ikke en flash fil, som skal starte automatisk i fuldskærm men et html dokument.
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 12:18 #4
okay, hvad nu hvis jeg laver det i flash, hvordan forhindre jeg så i at billedet ikke blive strukket ud?
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 12:34 #5
Din index.html:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function fullScreen(theURL) {
window.open(theURL, '', 'fullscreen=yes, scrollbars=no');
}
// -->

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>
<body onLoad="fullScreen('den du vil se.html');">
<div align="center"></div>
<div align="center">
  <table width="100%" border="0" cellpadding="200">
    <tr>
      <td><div align="center"><a href="java script:void(0);"onClick="fullScreen('den du vil se.html');">
        <font size="6">Starte manuellt fuld skærm </font>
      </a></div>
    </td>
    </tr>
  </table>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 12:45 #6
takker for det, men hvad med filen før fuldskærm. Kan den ikke fjernes automatisk? For det ser ikke så smart ud, at den er der, når man lukker html fuldskærm filen ned.
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 12:53 #7
<SCRIPT>
setTimeout("self.close()", 10000 ) // after 10 seconds
</SCRIPT>
tror jeg virker
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 12:56 #8
det virker, men så spørger den om den skal lukke ned eller ej. Det er ikke så fedt
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 12:57 #9
Du får desværre spg om du vil lukke windue med den
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 12:58 #10
Jeg fand ud det med Du må kigge igenem javascripts på nettet Jegt har lige nu ikke nogen ide
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. september 2004 - 13:00 #11
Okay, så tror jeg at jeg forholder mig til flash projektoren.

Ved du hvordan man laver, sådan den står til 100% heletiden og man ikke har mulighed for at trykke Show All. Den må ikke strække billedet ud, når den er i fuldskærm
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 13:04 #12
<body onLoad="fullScreen(''den du vil se.html');setTimeout(window.close, 5000)">
Men det spørger aligvel om du vil lukke "tror" ikke du kommer udom det
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 13:16 #13
Jeg er ikke helt med på hur du mener men Publish settings/Dimensions/Percent 100/100
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. september 2004 - 13:20 #14
http://www.eksperten.dk/spm/539926 Jeg undrede lige detsamme