Avatar billede filmeditor Praktikant
14. september 2004 - 20:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program til design af biler?

Hej jer alle.

Jeg har altid undret mig over hvilke slags software der bliver brugt til at designe og modellere biler med. Så derfor tænkte jeg på lige at smide et indlæg af.

Jeg har nogle tanker om at de forskellige firmaer bruger deres egen udviklet software, men det kan jo også godt være at der er et program som bliver brugt ofte...who knows, det er derfor jeg spørger.

Så hjælp hvis i kan og vil
Paul
Avatar billede mwhas Praktikant
15. september 2004 - 09:18 #1
Hej Paul

Jeg ved ikke om nogle bil design firmaer bruger deres egen programmer men ved at programet Catia & Pro ENGINEER er lavet til at tegne biler og bliver brugt meget men det er MEGET store programmer ved også at Autodesk Inventor er brugt til at designe en jeep :)

Men hvis du tænker på bare skal lave en kopi af en eller andre bil så prøv at kig på http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp der er en del tutorial til hvordan du moduler en bil i 3D Studio max.

En af de rigtig gode sider http://poisoncg.com/main.html  :)

/fox
Avatar billede filmeditor Praktikant
15. september 2004 - 21:52 #2
!! NICE !!

Tak for din kommentar mwhas. Det er noget man kan bruge.
Avatar billede mwhas Praktikant
16. september 2004 - 09:05 #3
Det var så lidt glad for at jeg kan give min viden med andre :)

Skal du tegne en bil??

Kigge lige på dit navn hvorfor "filmeditor"
Avatar billede filmeditor Praktikant
16. september 2004 - 16:36 #4
Jeg har overvejet at begynde at designe biler hvis man ellers kan hitte ud af det :D

Hvis du spørger ang. mit navn "filmeditor", så er det et navn jeg har valgt fordi jeg har en drøm om at blive filmklipper...men lad os nu se hvad der sker.

Sååååå deeeeet
Avatar billede mwhas Praktikant
17. september 2004 - 10:17 #5
Okay hvilken biler vil du starte med at designe??

okay filmklipper det lyder da spænde :)
Avatar billede filmeditor Praktikant
17. september 2004 - 12:01 #6
Jeg tror at jeg vil starte med at designe peugout, eller måske en formel 1 halløjsabil... :)

Jeg tænker på måske at du kunne ¨få point, så læg et svar....DÉR
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 18:46 #7
mange bilfirmaer bruger dette program til at designe og konstruere efter:

http://www.alias.com/glb/eng/products-services/product_details.jsp?productId=1800007

her er tale om super praecis surface modelling. selvfolgelig bliver der ogsaa brugt en masse discreet CAD.
Avatar billede filmeditor Praktikant
19. september 2005 - 19:11 #8
ni, det er altså SUPERLÆKKERT, også det at der er nogle som svare videre her...faktisk efter et år og 2 dage. Mange tak.
Point?
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 19:47 #9
hey no problem :)

det er state of the art. og temmelig dyrt skulle jeg mene! point jo tak, hvis du har lyst
Avatar billede filmeditor Praktikant
02. august 2007 - 13:33 #10
Lukker spørgsmålet