Avatar billede supern Nybegynder
14. september 2004 - 13:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Popup og refresh

Hej
Jeg har en gæstebog, hvor man ligger en ny besked i et popup-vindue. Det fungerer også, men jeg vil bare gerne have at når man har lagt beskeden, bliver den normale side opdateret. Det er noget med noget <meta> tror jeg nok.. kan nemlig ikke helt huske det..

Forstår i?:)
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 13:28 #1
Du kan ikke bruge en meta-refresh, da den jo tilhører hovedsiden ...

Lukker du popupen efter afsendelse ?-)

opener.setTimeout('location.reload(true)',500);

-- venter lige et ½ sekund, så databasen kan nå at får beskeden ind først !-)
Avatar billede supern Nybegynder
14. september 2004 - 13:47 #2
Ja jeg lukker popupen efter afsendelse.. du kaan prøve at tjekke det ud, hvis du vil..

www.nicho.1go.dk

hvordan bruger jeg lige den der kode.. ?
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 13:53 #3
F.eks. sådan i din popup:

<body>
<form method="POST" action="submit.php" onsubmit="setTimeout('self.close()',500);opener.setTimeout('location.reload(true)',500);">
Avatar billede supern Nybegynder
14. september 2004 - 13:58 #4
Det virker:)

Mange tak for det..

Hvad syns du ellers om min side?
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 14:24 #5
Velbekomme '-)

-- jeg må indrømme, at jeg ikke har kigget så meget på den, men umiddelbart virker den rar, men lidt fersk, når du ikke bruger en baggrund ...

-- og så foretrækker jeg selv at fylde et veldefineret felt, og ikke brede mig over hele skærmen (bl.a. fordi en masse mennesker bruger mindst et panel, ofte med en Messenger i den anden side !-)
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 15:23 #6
-- og tak for point ;~}
Avatar billede supern Nybegynder
14. september 2004 - 16:10 #7
det var så lidt.. det er jo godt med nogle der har styr på tingene;)
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2004 - 18:35 #8
<ole>

Undskyld, men det er vel ikke ligefrem en elegant løsning. Er der lidt klumper i fobindelsen, eller serveren af en eller anden grund er hårdt belastet i det øjeblik, formen submittes, lykkes tingene ikke.

Det er vel noget mere elegant at skrive (hvis det er i PHP):
  print "<script type='text/JavaScript'>opener.location.reload(true);window.close()</script>";
efter al anden PHP-kode i dokumentet.

Er der tale om ASP, kan du bare udskifte 'print' med 'Response.Write'  ;o)

/mvh
</bole>