Avatar billede kurtnygaard Nybegynder
13. september 2004 - 10:54 Der er 4 kommentarer

Computer kører i loop under opstart.

Nu må jeg virkelig have eksperthjælp. Min pc er en Fujitsu_siemens med Win. XP home edition. Problemet er følgende: Under opstart når jeg frem til win. login-billedet, hvorefter computeren pludselig genstarter forfra. Der går ca. 15 sek. inden det sker, og det sker også selvom jeg når at logge ind på mit skrivebordsikon, hvor den under indlæsningen af mine indstillinger for skrivebordet genstarter.

Problemet startede for ca. 6 måneder siden, men optrådte kun momentvist. Hvis computeren stod slukket nogle timer, kunne den fungere igen nogen tid, men nu er problemet blevet permanent. Den vil ikke.

Hvad har jeg så prøvet: Computeren er adskilt, støvsuget og jeg har chekket at alle stik og moduler sidder ordenligt i slottene. Køleproblemer tror jeg ikke på.

Jeg kan opstarte den i fejlsikret tilstand, og har kørt viruscheck med en opdateret Panda-antivirus på hele systemet. Ingen virus er fundet. Desuden har jeg opdateret alle drivere via windows hjemmesiden. Jeg har kigget på systemenheden via kontrolpanelet, men kan ikke undersøge de komponenter der er slået fra i fejlsikker tilstand.

Jeg har ikke prøvet at geninstallere operativssystemet, da jeg nødigt vil slette mine programmer og indstillinger.

Hvad gør jeg nu ? Kan jeg komme længere selv ?

Med venlig hilsen

Kurt Nygaard
Avatar billede plex85 Nybegynder
13. september 2004 - 11:15 #1
Har du systemgendannelse slået til ? I så fald prøv at gå tilbage? Kan dog godt lyde som sasser ormen.
Avatar billede misha Nybegynder
13. september 2004 - 12:41 #2
Prøve at installere en anden virusscanner, for at få en "second opinion". Fx. AVG free edition fra www.grisoft.com. Nogle gange afslører den at der alligevel sidder en orm et sted...- og det lyder som en virus...
Avatar billede kurtnygaard Nybegynder
13. september 2004 - 22:03 #3
I min logbog står der udfor et rødt kryds: Følgende boot-start eller system-start driver kunne ikke indlæses:
Fips
Processor

Hvad betyder det ?

Hvis jeg slår autogenstart fra får jeg følgende fejlkode:

Stop: 0x0000008E ( 0XC0000005, 0X00000156, 0XF0737840, 0X00000000)

Hvad betyder den kode ?

Hvorfor tror I det er en virus ?

Mvh Kurt Nygaard
Avatar billede misha Nybegynder
22. september 2004 - 11:12 #4
Nogle orme har det med at få maskinen til at genstarte sig selv og intervallerne bliver kortere, indtil der har været datoskift, så starter den forfra.

Har du prøvet at få genetableret den sidste config som virkede via F8 under opstarten? Bare hvis der ikke er nogen orm der bugger din maskine. Hvis du kan køre i fejlsikret, hvorfor gemmer du så ikke dine indstillinger og de vigtige filer og river det hele ned? Nogle gange er det den bedste løsning i sted fo at søge efter nogle mistede/korrupte/ødelagte systemfiler til opstarten i måneder. Dine egne indstillinger kan du sagtens gemme væk og programmer kan geninstalleres.. Windows goes mysterious ways..nogle gange.