Avatar billede ahlforn Nybegynder
12. september 2004 - 23:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med maksimum størrelse på text i ms sql

Jeg har et problem med at maksimum størrelsen på text datatypen i mssql er 4096 tegn. Jeg har forsøgt at bruge varchar(8000) i stedet, men uden held. PHP mssql extension vil ikke tillade større datamængder end 255 tegn ved brug af varchar. Når jeg prøver at bruge convert(text, felt-navn) i mine sql-sætninger ryger jeg ind i mssqls grænse på 4096 tegn.

Jeg har virkelig meget brug for en løsning på dette problem.

Mit setup er: ISS 6.0 med PHP 5.0 og MS SQL 2000.

Jeg håber virkelig at der er en af jer der har en god løsning :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. september 2004 - 00:32 #1
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Storage_requirements.html

Brug TinyText, Text, MediumText eller LongText som felttype istedet for varchar
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. september 2004 - 00:36 #2
TEXT kan indeholde 4gb data :-)
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. september 2004 - 00:40 #3
og det var så longtext der kunne det.. Jeg går iseng nu.. Godnat :-)
Avatar billede ahlforn Nybegynder
13. september 2004 - 02:03 #4
Jeg må, selvom jeg da mener at jeg har gjort det temmeligt klart, at dette drejer sig om en MS SQL database, som i Microsoft SQL.

De omtalte datatyper som du anbefaler eksisterer ikke i MSSQL.
Avatar billede alvion Nybegynder
13. september 2004 - 06:17 #5
Når du nu kører på Windows... Har du prøvet at bruge ODBC istedet for mssql-extension'en?
Avatar billede alvion Nybegynder
13. september 2004 - 06:17 #6
ODBC burde tillade en varchar(8000)
Avatar billede ahlforn Nybegynder
20. september 2004 - 12:04 #7
Efter at rodet med dette problem i et stykke er løsningen kommet en lidt uventet og lidt irriterende vej. Mine host muligheder har ændret sig, så jeg i stedet for MSSQL bliver nød til at bruge MySQL.