Avatar billede thomsen3000 Nybegynder
12. september 2004 - 21:37 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Matematik - udtryk

Hey... er der nogen der kan forklare udtrykket "SCRAPVÆRDI"...?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2004 - 21:44 #1
det er vist et skatte teknisk udtryk

Scrapværdi

I ansøgninger og bevillinger under innovationsloven skal der for
maskiner, inventar og udstyr samt mur og nagelfaste installationer
altid fastsættes en scrapværdi.

Scrapværdien fastsættes ud fra nedenstående retningslinjer, som
tager udgangspunkt i afskrivningslovens regler. Afskrivningslovens
regler anvender saldoafskrivning.

Direktoratet for FødevareErhverv har yderligere åbnet op for, at
også lineær afskrivning kan anvendes (se neden for).
Opmærksomheden henledes på, at der altid regnes med nærmeste
hele år i opadgående retning. Det betyder, at hvis projektperioden
f.eks. er 1 år og 4 mdr. regnes der med 2 år. Det understreges,
at fastsættelsen af afskrivning/scrapværdi altid vil indeholde et
betydeligt element af skøn, som udøves af Direktoratet for
FødevareErhverv.

Scrapværdien kan ændres, hvis særlige grunde taler for det, samt
ved salg. Såfremt scrapværdien nedsættes i projektperioden,
udvides tilskudsgrundlaget og der kan ansøges om en hertil
svarende tillægsbevilling.
Avatar billede krogsager Nybegynder
12. september 2004 - 21:45 #2
Værdi af f.eks en maskine efter afskrivning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2004 - 21:46 #3
Her kan du se et regneark hvor den beregnes

http://www.sam.sdu.dk/undervis/90160.F04/Foelsomhedsanalyse.xls
Avatar billede thomsen3000 Nybegynder
12. september 2004 - 21:53 #4
mange tak :D