Avatar billede carner Nybegynder
12. september 2004 - 17:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overspille kassetebånd til CD?

Ja så er den gamle igen på banen, jeg har fået en opgave af en nabo, kan du overspille nogle af mine kassetter til!
Jeg svarer skal gerne prøve, jeg spørger på Eksperten og hvad jeg kan få ud af dette.
Kort og godt er spørgsmålet, hvordan gør jeg,
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 18:10 #1
du skal jo bruge en båndafspiller. denne tilslutter du til din audioindgang med dit almindelige stereokabel og en lille steroeaudio til minijackadapter.
evt skal lyden lige igennem din forstærker på vejen. prøv begge dele

så kan du jo optage lyden med windows egen indbyggede lydoptager.
eller et andet givent lydoptagerprogram
http://sourceforge.net/projects/audacity/
tror fx dette er god til opgaven og til at redigere lydfilerne afterfølgende
det er også gratis.

så findes der også programmer som kan forbedre lyden/fjerne bestemte lydspor, sum fx summen
lidt insperation
http://www.eksperten.dk/spm/538399
http://www.polderbits.com/HowToConnect.htm

tror faktisk også audacity kan denne funktion, måske skulle man lege lidt med det
Avatar billede carner Nybegynder
12. september 2004 - 18:18 #2
Hej c-holst.
Det lyder som det lige er hvad jeg har brug for, vil benytte mig af dine anvisninger, skulle der blive problemer med at få det til at fungere, stiller jeg et nyt spørgsmål.
Hilsen Carner
Avatar billede carner Nybegynder
12. september 2004 - 18:19 #3
Du skulle gerne få nogle point ud af det her ser lige om det lykkes nu.
Hilsen carner.
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 18:19 #4
du behøver ikke umiddelbart åbne et nyt spørgsmål, sålænge det relater sig til dette.

Jeg hører gerne hvordan det går
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 18:20 #5
så kan du acceptere mit svar
Avatar billede carner Nybegynder
12. september 2004 - 18:20 #6
Hvordan pokker er det nu lige man giver point.
Hilsen carner.
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 18:21 #7
:-) marker mit navn ude til venstre og tryk på accepter

carsten
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 18:21 #8
takker for point, håber at høre om resultatet
Avatar billede carner Nybegynder
12. september 2004 - 18:24 #9
Hej Carsten.
Det er nok muligt,at der går nogen tid, men jeg ligger et svar ind på et eller andet tidskunkt.
Hilsen Carner.