Avatar billede aske2 Nybegynder
12. september 2004 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere skabelon til anden PC

Hej eksperter

Jeg har lavet en skabelon til en faktura (med stor hjælp fra rvm). Nu er mit problem så, at det ikke fungerer på den PC, hvor fakturaen skal bruges. Jeg har kopieret skabelonen, men når jeg åbner den, fungerer sammenlægningen ikke. Den kan dog godt finde ud af den fortløbende nummerering og dags dato. Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg har gjort galt?
Avatar billede aske2 Nybegynder
12. september 2004 - 16:34 #1
Jeg får følgende compile error:
Constants, fixed-length strings, arrays, user-defined types and Declare statements not allowed as Public members of object modules. Det er nedenstående, der tilsyneladende er problemet.

Declare Function LockWindowUpdate Lib "user32" _
      (ByVal hwndLock As Long) As Long
Avatar billede rvm Nybegynder
13. september 2004 - 09:44 #2
Er det samme styresystem?
Avatar billede aske2 Nybegynder
13. september 2004 - 09:51 #3
Ja begge er XP Home Edition. Det skal måske lige siges, at den PC jeg har forsøgt på ikke er den, det skal bruges på. Det var blot for at se om det fungerede inden jeg kom ud til dem, der skal bruge det.
Avatar billede rvm Nybegynder
13. september 2004 - 10:59 #4
Prøv at slette lininerne:

Declare Function LockWindowUpdate Lib "user32" _
      (ByVal hwndLock As Long) As Long
Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" _
      (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As Long) As Long

hWnd = FindWindow("OpusApp", 0&)
LockWindowUpdate (hWnd)
LockWindowUpdate (0&)

Bare for at se om det så kører...
Avatar billede aske2 Nybegynder
14. september 2004 - 18:57 #5
Jeg har desværre ikke umiddelbart mulighed for at afprøve dit forslag, da det var på min brors PC. I dag har jeg dog fået det til at fungere på 2 forskellige andre PC'er - med andet styresystem oven i købet. Jeg håber derfor, at jeg i morgen uden problemer kan få det til at fungere på den PC, hvor det skal bruges. Jeg vender tilbage igen i morgen, når jeg ved om det fungerede eller ej.
Avatar billede aske2 Nybegynder
15. september 2004 - 21:18 #6
Jeg ved ikke, hvad problemet var på min brors PC, men det fungerer fint på den PC, hvor det skal bruges. Tak for hjælpen :-)