Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
12. september 2004 - 12:50 Der er 1 løsning

Overfoerer OLE objekt fra en database til anden med SQL / ASP

Hej experts

Jeg har to stx. databaser (Access). I den ene findes en tabel, experts, med raekken, FileConsult1. FileConsult1 er et OLE objekt, indeholdende word/doks.

Jeg har nu en anden database, hvor jeg gerne vil flytte indholdet af FileConsult1 til, ud fra hver entitet i tabellen.

Har proevet med foelgende kode der desvaerre ikke vil virke ordentligt.

If RS_From("FileConsult1").Value <> "" Then
        objConnNew.Execute("INSERT INTO Files (ExpertID, FileName) VALUES ('" & RS_From("ExpertID") & "', '" & RS_From("FileNameConsult1") & "', '" & RS_From("FileConsult1") & "')")
    End if

Ovenstaende virker fint nok, hvis der ikke findes noget i FileConsult1, dvs. lige saa snart der findes noget i feltet, virker skidtet ikke, hvorfor ?

Har desuden provet med

Dim VarFileConsult2

    VarFileConsult1 = RS_From("FileConsult1")

    'If VarFileConsult1 <> "" Then
    '    'objConnNew.Execute("INSERT INTO Files (ExpertID, FileName) VALUES ('" & RS_From("ExpertID") & "', '" & RS_From("FileNameConsult1") & "', '" & RS_From("FileConsult1") & "')")
    '    Response.Write("...hit")
    'End if

Nogle der har svaret derude, mange tak paa forhaand.

mvh penguin rebel
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:39 #1
lukker