Avatar billede halager Nybegynder
12. september 2004 - 12:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

inner html i firefox mm.

Jeg har en side med javascript hvor der bl.a. er linien

document.all.tekst.innerHTML = "Om lidt er kaffen klar"

og det virker fint i Explorer, men i Firefox dur det ikke (teksten bliver ikke vist) Hvad kan jeg gøre ved det ?
Og så lige en mere: Hvordan får udskrevet '"' så der i browseren kommer til at stå: "Om lidt er kaffen klar" og ikke: Om lidt er kaffen klar
Avatar billede superdude Nybegynder
12. september 2004 - 13:00 #1
Prøv denne:

document.getElementById("tekst").innerHTML = "\"Om list er kaffen klar\"";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. september 2004 - 13:03 #2
og det er så fordi document.all er en gammel ting kun i IE.
Avatar billede halager Nybegynder
12. september 2004 - 13:12 #3
Tak, det virker :-) send et svar å kommer der point
Avatar billede superdude Nybegynder
12. september 2004 - 14:01 #4
Svar ;-)
Avatar billede superdude Nybegynder
12. september 2004 - 14:02 #5
Doh!
Avatar billede knudgert Nybegynder
12. september 2004 - 15:21 #6
Blot til orientering, document.all virker også i Opera 7.x, så vil man bruge det til noget IE-only, så er det ikke en optimal måde at gøre det på-
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2004 - 15:37 #7
<ole>

knudgert >> Det vil vi såmænd heller ikke. Men kan du vise mig knappen, der slukker internettet i Norge - så vi kan undgå flere Opera versioner - ville jeg være dig dybt taknemmelig  :D

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
12. september 2004 - 16:33 #8
-- og en bedre måde at få gåseøjne i en streng, hvis man bruger det i javascript direkte i et html-dokument eller en javascript-fil, er:

document.getElementById("tekst").innerHTML = '"Om list er kaffen klar"';
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2004 - 16:37 #9
... eller:
  document.getElementById("tekst").innerHTML = "\42Om list er kaffen klar\42";

Om en er bedre end de andre, ved jeg ikke - men de er da forskellige  :)