Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 21:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skriv en tekst i det åbne vindue

Jeg er igang med at lave et lille program som har en tekstboks "txtString"
Når brugeren trykker på F8, skal programmet INDTASTE, (dvs. ikk copy-paste) teksten ind i det nye vindue. Hvordan gør jeg det?
Jeg har fået programmet til at reagere på F8 trykket, men hvordan kan jeg få den til at oversætte tekst strengen til key-presses, og hvordan laver jeg dem?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 22:02 #1
Hvad mener du med at programmet skal indtaste? Og hvad er det for et nyt vindue du taler om?
Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 22:13 #2
Når jeg har mit program startet, og minimeret og trykker F8 køres min funktion...
Den funktion skal jeg have til at "trykke" på tasteturet for mig, og derved indtaste teksten som der blev indtastet i txtString...

Men jeg har fundet ud af hvordan jeg gør det... Sendkeys :-)
http://eksperten.dk/spm/26600
Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 22:13 #3
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 22:22 #4
Ja ja bare du fandt ud af det så går det nok :-)
Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 22:29 #5
Lige én ting som jeg ikke kan finde ud af... Hvordan får jeg den til at sende et tryk på Enter?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 22:42 #6
vbEnter eller vbReturn måske.
Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 22:44 #7
Hvis at jeg bruger:
Call SendKeys(txtString & vbEnter)
sætter den 0 ind i stedet for át sende linje-skift... vbReturn kan jeg ikke kompilere
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 22:46 #8
Prøv med chr(10)+chr(13)
Avatar billede cronck Nybegynder
10. september 2004 - 22:53 #9
Call SendKeys(txtString & Chr(10)) <--- Virker! Takker for hjælpen!
Vil du have lidt point?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 22:55 #10
Nej, det er helt iorden måske en anden god gang :-)
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2004 - 15:06 #11
Sendkeys skal man altid undgå såvidt som det er muligt. Det kan alt for ofte resultere i fejl at blot at simulere tastetrykkene.
Men ellers skal du til at rode med noget subclassing og så bliver det lidt mere komplekst.
Avatar billede cronck Nybegynder
25. september 2004 - 16:49 #12
hvordan fejl?
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2004 - 16:53 #13
Hvis f.eks. der kommer en pop-up mens SendKeys() simulerer tastetryk, eller at vinduet på en anden måde mister fokus, så får vinduet ikke alle tastetrykkene. Eller hvis brugeren har defineret nogle hotkeys som SendKeys() tilfældigvis rammer.
Avatar billede cronck Nybegynder
25. september 2004 - 22:59 #14
ahh... Det bliver ikke tilfældet her... ;-)
Jeg har egentlig kun lavet det til eget forbrug, så jeg slipper for at skrive den samme sætning gentagende i chatten i et spil... :-)

Ellers Tak! :D