Avatar billede random Nybegynder
10. september 2004 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent fra en database og gem i en anden!

Jeg skal have hentet data fra en DB, som skal ligges over i en anden - hvad gør jeg forkert?

Her er koderne!

<%

Dim ID
ID = REQUEST.QUERYSTRING("A_ID")
C_ID = REQUEST.QUERYSTRING("C_ID")

set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL= "SELECT * FROM "& TB_ARTICLE_SKRIBENT & " WHERE ARTICLE_ID = " & ID
rs.open strSQL,strDNS

Dim content, name, p_id, place, Template, sortby, level, parent, cat
content = RS("ARTICLE_CONTENT")
subject = RS("ARTICLE_SUBJECT")
author = RS("ARTICLE_AUTHOR")
email = RS("ARTICLE_EMAIL")
desc = RS("ARTICLE_DESC")
cat = RS("CAT_ID")
picture = RS("ARTICLE_PICTURE")
homepage = RS("ARTICLE_HOMEPAGE")
url = RS("ARTICLE_URL")
ClientID = RS("CLIENT_ID")

relname1 = RS("ARTICLE_LINKSNAME1")
relname2 = RS("ARTICLE_LINKSNAME2")
relname3 = RS("ARTICLE_LINKSNAME3")
relname4 = RS("ARTICLE_LINKSNAME4")
relname5 = RS("ARTICLE_LINKSNAME5")

relurl1 = RS("ARTICLE_LINKSURL1")
relurl2 = RS("ARTICLE_LINKSURL2")
relurl3 = RS("ARTICLE_LINKSURL3")
relurl4 = RS("ARTICLE_LINKSURL4")
relurl5 = RS("ARTICLE_LINKSURL5")

reltarget1 = RS("ARTICLE_LINKSTARGET1")
reltarget2 = RS("ARTICLE_LINKSTARGET2")
reltarget3 = RS("ARTICLE_LINKSTARGET3")
reltarget4 = RS("ARTICLE_LINKSTARGET4")
reltarget5 = RS("ARTICLE_LINKSTARGET5")

function replaceit(str)

    str = replace(str, "<STRONG>", "<b>")
    str = replace(str, "</STRONG>", "</b>")
    str = replace(str, "<EM>", "<i>")
    str = replace(str, "</EM>", "</i>")
    str = Replace(str,"'","''")

    replaceit = str

end function

Content = replaceit(Content)

subject = Replace(subject, """", "&quot;")
subject = Replace(subject,"'","''")

strSQL = "INSERT INTO " & TB_ARTICLE & " (ARTICLE_SUBJECT, ARTICLE_CONTENT, ARTICLE_DESC, ARTICLE_AUTHOR, ARTICLE_EMAIL, ARTICLE_HOMEPAGE, ARTICLE_URL, CAT_ID, CLIENT_ID, ARTICLE_PICTURE, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSNAME1, ARTICLE_LINKSNAME2, ARTICLE_LINKSNAME3, ARTICLE_LINKSNAME4, ARTICLE_LINKSNAME5,"
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSURL1, ARTICLE_LINKSURL2,  ARTICLE_LINKSURL3,  ARTICLE_LINKSURL4,  ARTICLE_LINKSURL5, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSTARGET1, ARTICLE_LINKSTARGET2,  ARTICLE_LINKSTARGET3,  ARTICLE_LINKSTARGET4,  ARTICLE_LINKSTARGET5"
strSQL = strSQL & ")"
strSQL = strSQL & "VALUES ('" & subject & "', '" & content & "', '" & desc & "', '" & author & "', '" & email & "', '" & homepage & "', '" & url & "', '" & cat & "', '" & ClientID & "', '" & picture & "', "
strSQL = strSQL & " '" & relname1 & "', '" & relname2 & "', '" & relname3 & "', '" & relname4 & "', '" & relname5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & relurl1 & "', '" & relurl2 & "', '" & relurl3 & "', '" & relurl4 & "', '" & relurl5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & reltarget1 & "', '" & reltarget2 & "', '" & reltarget3 & "', '" & reltarget4 & "', '" & reltarget5 & "'"
strSQL = strSQL & ")"
response.write strSQL
rs.close
set rs=nothing
response.write ("DONE")
'------------------------------------------------------------------------------------------------

set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL2 = "UPDATE "& TB_ARTICLE_SKRIBENT & " SET ARTICLE_STATUS = 2 WHERE ARTICLE_ID = " & ID
rs2.open strSQL2,strDNS

RESPONSE.REDIRECT ("articleView.asp?C_ID="&C_ID&"")
rs2.close
set rs2=nothing
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2004 - 14:40 #1
Udfører du din INSERT-sætning?
Avatar billede random Nybegynder
10. september 2004 - 16:57 #2
min INSERT ligger her??

strSQL = "INSERT INTO " & TB_ARTICLE & " (ARTICLE_SUBJECT, ARTICLE_CONTENT, ARTICLE_DESC, ARTICLE_AUTHOR, ARTICLE_EMAIL, ARTICLE_HOMEPAGE, ARTICLE_URL, CAT_ID, CLIENT_ID, ARTICLE_PICTURE, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSNAME1, ARTICLE_LINKSNAME2, ARTICLE_LINKSNAME3, ARTICLE_LINKSNAME4, ARTICLE_LINKSNAME5,"
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSURL1, ARTICLE_LINKSURL2,  ARTICLE_LINKSURL3,  ARTICLE_LINKSURL4,  ARTICLE_LINKSURL5, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSTARGET1, ARTICLE_LINKSTARGET2,  ARTICLE_LINKSTARGET3,  ARTICLE_LINKSTARGET4,  ARTICLE_LINKSTARGET5"
strSQL = strSQL & ")"
strSQL = strSQL & "VALUES ('" & subject & "', '" & content & "', '" & desc & "', '" & author & "', '" & email & "', '" & homepage & "', '" & url & "', '" & cat & "', '" & ClientID & "', '" & picture & "', "
strSQL = strSQL & " '" & relname1 & "', '" & relname2 & "', '" & relname3 & "', '" & relname4 & "', '" & relname5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & relurl1 & "', '" & relurl2 & "', '" & relurl3 & "', '" & relurl4 & "', '" & relurl5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & reltarget1 & "', '" & reltarget2 & "', '" & reltarget3 & "', '" & reltarget4 & "', '" & reltarget5 & "'"
strSQL = strSQL & ")"

Men der bliver ikke skrevet noget i TB_ARTICLE men den udføre UPDATE "& TB_ARTICLE_SKRIBENT
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2004 - 18:35 #3
Udfører du din INSERT-sætning?
Avatar billede random Nybegynder
11. september 2004 - 13:33 #4
Øhh jeg forstår dig ikke! Hva mener du?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. september 2004 - 13:38 #5
Du laver en streng

  srrSQL="INSERT ..."

men du udfører den ikke.
Avatar billede random Nybegynder
11. september 2004 - 16:48 #6
Skal jeg så gøre sådan??

set rs3 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL3 = "INSERT INTO " & TB_ARTICLE & " (ARTICLE_SUBJECT, ARTICLE_CONTENT, ARTICLE_DESC, ARTICLE_AUTHOR, ARTICLE_EMAIL, ARTICLE_HOMEPAGE, ARTICLE_URL, CAT_ID, CLIENT_ID, ARTICLE_PICTURE, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSNAME1, ARTICLE_LINKSNAME2, ARTICLE_LINKSNAME3, ARTICLE_LINKSNAME4, ARTICLE_LINKSNAME5,"
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSURL1, ARTICLE_LINKSURL2,  ARTICLE_LINKSURL3,  ARTICLE_LINKSURL4,  ARTICLE_LINKSURL5, "
strSQL = strSQL & " ARTICLE_LINKSTARGET1, ARTICLE_LINKSTARGET2,  ARTICLE_LINKSTARGET3,  ARTICLE_LINKSTARGET4,  ARTICLE_LINKSTARGET5"
strSQL = strSQL & ")"
strSQL = strSQL & "VALUES ('" & subject & "', '" & content & "', '" & desc & "', '" & author & "', '" & email & "', '" & homepage & "', '" & url & "', '" & cat & "', '" & ClientID & "', '" & picture & "', "
strSQL = strSQL & " '" & relname1 & "', '" & relname2 & "', '" & relname3 & "', '" & relname4 & "', '" & relname5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & relurl1 & "', '" & relurl2 & "', '" & relurl3 & "', '" & relurl4 & "', '" & relurl5 & "',"
strSQL = strSQL & " '" & reltarget1 & "', '" & reltarget2 & "', '" & reltarget3 & "', '" & reltarget4 & "', '" & reltarget5 & "'"
strSQL = strSQL & ")"
rs3.open strSQL3,strDNS
rs3.close

Så får jeg fejlen:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.18-standard-log]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(ARTICLE_SUBJECT, ARTICLE_CONTENT, ARTICLE_DESC, ARTICLE_AUTHOR
Avatar billede loss Nybegynder
12. september 2004 - 13:50 #7
Du skal ikke have rs3.close ved en insert statement
Avatar billede random Nybegynder
12. september 2004 - 13:58 #8
Arhh ok - tak for det :)