Avatar billede klipklipklap Nybegynder
10. september 2004 - 14:11 Der er 5 kommentarer

Overførsels af variable som form uden form

Ja det var en tricky titel....

En bruger indtaster nogle data i en form på side1.php som dernæste sender disse til opdatere.php. Opdatere.php kan enten sende disse data videre til en database eller sende dem tilbage til side1.php hvor brugeren skal ændre nogle af sine data (f.eks. valgte brugernavn).

Hvordan sender man disse data tilbage til side1.php uden at bruge redirect-header-tons_af_variabler.... kan det lade sig gøre at sende dem tilbage lidt på samme måde som de først blev sendt via form?

Tark!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. september 2004 - 14:42 #1
Du kunne kombinere side1.php og opdatere.php, så du kan genskrive formen med
indhold i value-attributter og lignende.

Ellers kan du gemme data i session-variabler.
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
10. september 2004 - 14:43 #2
Har tænkt på begge dele, men håbede der var en anden måde.
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
10. september 2004 - 14:50 #3
Man kunne vel som en ekstrem løsning echo en form ud og submit den via onload eller sådan noget...
Avatar billede crax Nybegynder
10. september 2004 - 15:07 #4
Ja - Med curl... (http://www.php.net/curl)

Har netop brugt det til at integrere dankort betaling i en shop. Den krævede en del data postet via https, og det klarer curl ganske fortrinligt.
Det kræver dog en geninstallation af PHP (med mindre der er ind-kompileret curl support i forvejen).
Ellers er det meget nemt at gå til :)
Avatar billede crax Nybegynder
10. september 2004 - 15:14 #5
Lige et hurtigt eksempel:

$html = post("http", "www.google.com", array("x" => "test", "y" => "test2"));

function post($protocol, $path, $params = array()) {
  $url = $protocol."://".$path;
  if(sizeof($params) > 0) {
    $url .= "?";
    foreach($params as $key => $value) {
      $url .= urlencode($key)."=".urlencode($value)."&";
    }
  $ch = curl_init();
  curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
  curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
  curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
  curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
  $page = curl_exec($ch);
  curl_close($ch);
  return $page;
}