Avatar billede dimle Nybegynder
10. september 2004 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Export i VB til/fra DB2 database

Jeg har store problemer med at få min VB-program til at fyre denne sql-commando af op mod en db2-database:

EXPORT TO c:\Kunde OF IXF SELECT * FROM Kunde;

Jeg får følgende fejl:
[DB2/NT] SQL0007N  The character "\" following "EXPORT TO c:" is not valid.  SQLSTATE=42601

Hvorfor?? Jeg har snart prøvet alt synes jeg men uden resultat. Hvis den ikke kan li' \ hvad skal den så have i stedet for? Den samme sql-commando virker fint i en db2-commandoprompt!?!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2004 - 21:58 #1
http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/db2help/index.jsp?topic=/com.ibm.db2.udb.doc/admin/t0004554.htm

siger at man kan eksportere fra:

CLP utility
Control Center

med den syntax.

Og at man kan gøre noget tilsvarende fra et program via et API.

Og eksemplerne er i C og C++. Jeg tvivler meget på at det API kan kaldes direkte
fra VB.

Men VB->DLL skrevet i C->API må kunne lade sig gøre.
Avatar billede dimle Nybegynder
16. september 2004 - 15:39 #2
Man kan kalde API direkte fra VB.

Jeg har også fundet en anden løsningen men jeg har lige din i baghovedet.
Avatar billede dimle Nybegynder
22. december 2006 - 13:25 #3
Lukker