Avatar billede zynix Nybegynder
09. september 2004 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

div box og IE problem

jeg har en side der skal deles op i nogen div boxes, og det virker sådan set også ok i både IE og firefox med en opløsning på 1280x1024...

http://zynix.zybox.dk/index.htm

her er det så mit problem kommer...
for når jeg skal afprøve siden i 1024x768 så kan IE ikke helt forstå hvordan boxene skal være i forhold til hinnanden...
hvor imod at firefox ingen problemer har.
IE forstår det godt så længe at vinduet ikke er maximeret, men maximere man vinduet, så flytter den den højre (lysseblå) div box nede under de andre...

er der nogen der har en forklaring på det her lille problem, og en løsning ?
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2004 - 20:10 #1
<ole>

Når du ønsker din side opdelt i kolonner, bør du bruge en tabel til det ... det er, hvad den slags er beregnet til (og det er divs absolut ikke).
Når tabellen så har dannet dine kolonner, kan du fylde disse op med divs, spans og evt. tabeller, hvis der er mere, der skal vises i kolonner.

Så bruger du W3C's rekommendationer, som de er tænkt. At der så er en hel bunke selvbestaltede 'CSS-mullaher', der er dybt uenige, har en god forklaring:
Ingen af dem følger med i W3C's udviklings arbejde (på trods af, W3C's udvikler mail-lister er åbne), samt at de kun har skimmet rekommendationerne overfladisk.
Når de så læser fejlene på hinandens web-sites, tror de, de har forstået, hvad CSS går udpå - og ender med at bekræfte hinandens misforståelser. På den måde opstår en bunke vandrehistorier, der er fantastisk svære at slippe af med.

Facts er: Tabeller er _ikke_ på vej ud - og kan _ikke_ erstattes af containers (div, span, m.fl.). Tabeller bør ifølge W3C anvendes til tabullerede data ... f.eks. kolonne-opstilling.

/mvh
</bole>
Avatar billede zynix Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:16 #2
oki, tak for forklaringen...
sorry at jeg ikke lige har givet responce..

men du kan lige smide et svar ole :o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2004 - 15:39 #3
Hehe ... helt okay  ;o)