Avatar billede dimle Nybegynder
09. september 2004 - 15:45 Der er 5 kommentarer

Export i VB til/fra DB2 database

Jeg har store problemer med at få min VB-program til at fyre denne sql-commando af op mod en db2-database:

EXPORT TO c:\Kunde OF IXF SELECT * FROM Kunde;

Jeg får følgende fejl:
[DB2/NT] SQL0007N  The character "\" following "EXPORT TO c:" is not valid.  SQLSTATE=42601

Hvorfor?? Jeg har snart prøvet alt synes jeg men uden resultat. Hvis den ikke kan li' \ hvad skal den så have i stedet for? Den samme sql-commando virker fint i en db2-commandoprompt!?!
Avatar billede slumtiger Nybegynder
10. september 2004 - 15:50 #1
Bare et gæt, men prøv med forward slash '/' istedet.
Avatar billede dimle Nybegynder
10. september 2004 - 16:07 #2
Jeg har prøvet med /, //, \ og \\.
Avatar billede venne Nybegynder
13. september 2004 - 09:51 #3
Jeg kunne forestille mig det er fordi at EXPORT-kommandoen ikke er en SQL-kommando men en kommando der hører til export-programmet. Den slags funktionalitet ligger typisk udenfor SQL i et leverandørspecifikt utility-program.

Hvis du kan skrive en cmd-fil som laver eksporten så kunne du jo kalde cmd-filen fra dit program.
Avatar billede dimle Nybegynder
13. september 2004 - 13:30 #4
Ja, det kan sagtens være! Det var et rigtig godt bud i hvertfald. Jeg undersøger lige nærmere.
Avatar billede dimle Nybegynder
22. december 2006 - 13:23 #5
Det var korrekt at exportfunktionen kun er en del af db2 og ikke kan bruges af applicationer.