Avatar billede atrejua Nybegynder
09. september 2004 - 15:22 Der er 2 kommentarer

VBA: Åbne Powerpoint fra word?

Hej

Jeg er ved at lave nogle makroer i word, og har hertil et spørgsmål:
Hvilke kode skal jeg bruge for at lave en makro i Word, som bare skal bestå af et link til at åbne et nyt Powerpoint dokument i Powerpoint ud fra en given Powerpoint skabelon (.pot)?
Jeg har prøvet forskellig kode uden held...

På forhånd tak.
Mvh. Maria.
Avatar billede kedde65 Praktikant
09. september 2004 - 15:43 #1
hermed noget kode til at åbne en power point præsentation.

Sub test()
    Dim oP As PowerPoint.Application
    Dim pres As PowerPoint.Presentation
    Set oP = New PowerPoint.Application

    oP.Presentations.Add
    oP.Visible = True
    Set pres = oP.Presentations.Open("c:\skabelon.ppt")

    Set oP = Nothing
End Sub

Du skal sætte en reference til Miscrosoft Power Point Object Library.

VH CK
Avatar billede atrejua Nybegynder
10. september 2004 - 08:25 #2
Hej,
Mange tak for dit svar - det virker! Men den åbner dog .pot skabelonen istedet for at oprette et nyt dokument ud fra skabelonen. Jeg har prøvet at skrive New istedet for Open, men det vil den ikke være med til. Ved du hvad der så skal skrives for at få den til det? På forhånd tak.
Mvh. Maria.