Avatar billede havmaage Juniormester
09. september 2004 - 10:22 Der er 1 løsning

dato i unix shellscrip på solaris

hej! jeg skal lave et script der kalder et program med en fra dato og til dato

fra dato med det formatr jeg skal bruge kan jeg finde med
date  +"%d/%m/%y"
men hvordan kan jeg tilføje f.eks 3 måneder eller 10 dage til dags dato i unix ksh, csh eller sh
Avatar billede fepe Nybegynder
10. september 2004 - 13:38 #1
Med `date' kan du bruge følgende parameter:

-d, --date=STRING
      display time described by STRING, not `now'

Altså kan du for eksempel skrive:

date -d "10/10/04 13:30:00" for at få datoen for 10. oktober 2004 klokken 13:30. Du skal have nogle interne variabler, som du lægger henholdsvis 3 og 10 til.