Avatar billede tybye Nybegynder
02. marts 2001 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Shares

Hej alle sammen,
Jeg er træt af at jeg ska oprette enhver bruger som vil ind i mine shares kan jeg ikke slår den sikkerhed fra så alle og enhver har adgang til mine shares.
Avatar billede rasmusw Nybegynder
02. marts 2001 - 11:34 #1
er det ikke godt nok at give Everyone rettigheder til sharet?
Avatar billede mglarsen Nybegynder
02. marts 2001 - 14:41 #2
Nu skriver du ikke så meget om baggrunden, men hvis du sidder på et netværk uden servere eller noget, bliver du nødt til at oprette alle brugere, der skal have adgang til din maskine, det er en ekstra sikkerhed i NT/2000 netop så alle og enhver ikke kan komme ind!

Hvis du sidder på netværk med server som alle brugere er logget på, burde det være nok (som rasmusw skriver) at give EVERYONE rettighed til at se sharet!
Avatar billede tybye Nybegynder
02. marts 2001 - 15:08 #3
Det var jo ikke så godt da jeg sidder i netværk uden servere men tak
Avatar billede rasmusw Nybegynder
03. marts 2001 - 10:00 #4
nej, det er ikke nødvendigt med en server for everyone løsningen. Forresten er den ikke specielt sikker, men hvis man ikke vil oprette bruger eller logge ind, så er det den eneste måde.
Hvis man sad i et netværk med en domain controller, så skulle man i stedet for everyone vælge Domain users, da denne grupper består af personer der er verificeret af serveren.