Avatar billede thojo Nybegynder
08. september 2004 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

saslauthd ldap fejl

Hej med jer..

Jeg får følgende fejl i syslog med 5 minutters mellemrum:

Sep  8 18:54:23 server saslauthd[30906]: pam_ldap: ldap_search_s Invalid DN syntax
Sep  8 18:59:29 server saslauthd[30907]: pam_ldap: ldap_search_s Invalid DN syntax
Sep  8 18:59:29 server saslauthd[30908]: pam_ldap: ldap_search_s Invalid DN syntax

Jeg har forsøgt at ændre i /etc/sysconfig/saslauthd men uden held.. Jeg kan ikke forstå hvor fejlen er, og google var ik til hjælp for mig.

Nogen der har en løsning, eller et beskrivende forslag? :)
Avatar billede strych9 Praktikant
09. september 2004 - 13:41 #1
benytter du OpenLDAP eller lignende? Har du den enabled et eller andet sted?

PAM betyder plugable authentication modules, og er en API som i dette tilfælde gør det muligt at logge ind på din linux maskine med et brugernavn/password som den slår op i en LDAP directory service.

Men om problemet ligger i en af PAM conf filerne, eller i saslauthd er jeg ikke klar over.
Avatar billede thojo Nybegynder
09. september 2004 - 13:47 #2
Jeps, jeg bruger OpenLDAP. Det virker fint alle steder jeg ellers har brug for at logge ind med brugere.. Jeg ved ikke hvad det er den forsøger at udføre hvert 5. minut, men problemet var der lige fra starten da det hele begyndte at virke.

Har du nogen idé til hvor i konfigurationen det kan være? Altså jeg mener hvilke PAM-filer jeg evt kan kigge og prøve at fejlfinde i?
Avatar billede strych9 Praktikant
09. september 2004 - 17:08 #3
Det ligner bare en fejl i et navn. DN står så vidt jeg ved for "Distinct Name", og er den måde et objekt i en directory services kendes på.

Eg. Der laves opslag/query på et DN, for at finde noget andet.

Hvad det så kan være den laver opslag på ved jeg ikke. Måske et session id, måske et brugernavn, men mon ikke der er kludder i syntaxen der hvor det navn er nedfældet? Jeg mener at DN'er separeres med kommaer og uden blanktegn.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2004 - 18:30 #4
Blev du klogere overhovedet?
Avatar billede thojo Nybegynder
21. september 2004 - 12:10 #5
Jeps, har fundet fejlen nu.. Det var en conf-fejl i min webmail som brokkede sig lidt.. Tak for hjælpen ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
21. september 2004 - 13:05 #6
cool.. så vil jeg lægge et svar =)