Avatar billede reddane Nybegynder
08. september 2004 - 16:03 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Parameter på @Command( [Execute

Er der nogen der kan hjælpe med at kalde en fil med parameter fra en knap/agent i en notes database??

jeg vil f. eks kunne køre følgende sætning i en commando prombt: dwrcc.exe tedbws01

...og den ville virke, men det kan jeg ikke i notes.
Avatar billede notes2c Nybegynder
08. september 2004 - 19:47 #1
Har du prøvet

@Command( [Execute]; "c:\\dwrcc.exe"; "C:\\tedbws01" )

eks antager at begge filer ligger i roden på C:
Avatar billede reddane Nybegynder
08. september 2004 - 22:35 #2
tedbws01 er ikke et program, men en parameter jeg ønsker at sende med programmet dwrcc.exe som rigtigt nok ligger i roden af c:
Avatar billede notes2c Nybegynder
08. september 2004 - 23:02 #3
Ok så burde de også være nok, for den sidste parameter til programkaldet er jo den parameter som du paser til programmet blot uden sti angivelse (jeg antog bare det var en fil).

@Command( [Execute]; "c:\\dwrcc.exe"; "tedbws01" )

Hvis det ikke virker, kan du jo lave en batfil indeholdende programkald med parameter

@Command( [Execute]; "c:\\dwrcc.bat" )
Avatar billede reddane Nybegynder
08. september 2004 - 23:36 #4
problemet er at tedbws01 er et felt i en formular, og derfor en variabel. Denne variabels indhold varierer, afhængigt af hvilken formular der skal starte programmet, og det er netop det der driller. Jeg kan bare ikke få indholdet af denne variabel ud af notes og bruge den i f. eks. et vb-scribt eller en .bat fil.
Avatar billede yeager Nybegynder
09. september 2004 - 08:16 #5
Nu kender jeg desværre ikke noget til denne command, men det slog mig at hvis du bruger ovenn. @Command( [Execute]; "c:\\dwrcc.exe"; "tedbws01" )
Så er det en streng du sender - ikke indholdet af feltet tedbws01. I øvrigt skal execute bruges som beskrevet i help: @Command( [Execute] ; application ; fileNames ). Ligger dwrcc.exe i roden (c:\\dwrcc.exe)?
Avatar billede reddane Nybegynder
09. september 2004 - 08:41 #6
jeg ved godt hvad der står i Help omkring @Command( [Execute], og jeg ved godt at der ikke står noget om det jeg spørger om, men det er jo derfor jeg er her for at få hjælp!!!

jeg skal blot have kaldt et program med en Notes variabel som parameter. om det er med @Command( [Execute], eller  på en anden måde er ligegyldigt for mig. Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede notes2c Nybegynder
09. september 2004 - 09:56 #7
Det skal virker. Min lille test er følgende.

Lav en batfil (test.bat) i roden på c: indholdende disse 2 linier:
@echo %1
pause

Kald program via oversikt knap
@Command( [Execute]; "c:\\test.bat"; <dit felt> )

Dette vil lave en echo med indholdet fra <dit felt> på skærmen.

Det virker her og jeg benytter R6
Avatar billede notes2c Nybegynder
09. september 2004 - 09:57 #8
stave bøf ikke oversikt men oversigt
Avatar billede reddane Nybegynder
09. september 2004 - 12:57 #9
ja det virker fint. Takker mange gange! ;-)