Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 06:11 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Totalt wierd problem med Server.CreateObject()

Jeg har et site hvor hver side med indhold er omsluttet af to include filer der skriver menu/header og footer. I den første include fil bliver der igen inkluderet en fil (system instillinger, funktioner etc.)

Jeg har så en side med links med kategorier og det hele (dette er så en indholdsside).

På denne side kan der overføres to variabler, catid og page.

Jeg har fundet ud af at det er \"page\" der volder problemer. Hvis den er 0 vises siden helt fint, men hvis den > 0 så får jeg flg. totalt underlige fejl, da linie 420 i den fil slet ikke har noget med \"page\" at gøre..

Active Server Pages error \'ASP 0115\'

Unexpected error

/iisHelp/common/500-100.asp

A trappable error (C0000005) occurred in an external object. The script cannot continue running.

Microsoft VBScript runtime error \'800a01b6\'

Object doesn\'t support this property or method: \'Server.CreateObject\'

/forum/new/include/inc_system.asp, line 420

linie 42x er:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open ConnectionString

som er de to sidste linier i filen.

Jeg fatter det simpelthen ikke ...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 07:15 #1
Har du prøvet at følge Microsoft anbefalinger: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q191/9/79.ASP

/per
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 07:21 #2
hoejrup, ADODB er jo ikke et objekt jeg selv har lavet i VB 5.0 ...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 07:38 #3
Har du installeret den sidste nye mdac 2.1 eller mdac 2.5 på din server?

/per
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 07:42 #4
hoejrup:> aner det ikke .. jeg kører Win2K/IIS 5.0 ..
desuden virker ALT andet helt fint (og jeg bruger samme include fil i et projekt hvor den virker uden probs)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 07:46 #5
Jeg har ikke fundet flere spørgsmål angående dit problem, så jeg håber at du kan bruge følgende link:

http://www.askasp.com/questions.asp?ArtID=7371

/per
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 07:51 #6
Hvis det stadig ikke virker så send scriptet til mig, så skal jeg kigge på det:
netrider@worldonline.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 07:51 #7
Ehm .. hvad har det med sagen at gøre:

\"i\'\'m using Windows NT 4.0 with Windows NT 4.0 Option Pack installed. I like to use Server.Transfer but I keep on getting the 800a01b6 runtime error. What are my options?
Server.Transfer is only available in IIS 5, try using Response.Redirect. Here is more info on both methods:

http://msdn.microsoft.com/library/periodic/period00/redir.htm\"

1. \"jeg kører Win2K/IIS 5.0\"
2. jeg bruger ingen Server.Transfer ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 07:54 #8
testkanin:> det bliver lidt umuligt eftersom det er et helt site på en lokal MySQL database ..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 07:57 #9
Du skal vende spørgsmålet om:

Har du prøvet at anvende Server.Transfer i stedet for Response.Redirect?

/per
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 08:00 #10
hey hey, Response.Redirect virker fint! jeg programmere selv ASP & VB, så man kan godt anvende Response.Redirect.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 08:01 #11
tdaugaard:> jeg ville kun have det script som laver fejl, ikke hele dit site :o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 08:02 #12
testkanin> Ja, men hvis du kan anvende Server.Transfer på en IIS 5, og problemet forsvinder, så er hans problem løst.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 08:03 #13
hoejrup:> jeg redirecter ikke .. det er når en bruger trykker på et link til f.eks.

links.asp?catid=2&page=1

så virker den ikke ..

links.asp?catid=2&page=0

gør derimod ..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 08:03 #14
testkanin> Anvender du en microsoft information server 5.0?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 08:06 #15
Hvis page=0 forekommer, så skal programmet ændre værdien til page=1.
/per
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 08:06 #16
testkanin:> problemet er at selv de 3-5 filer det drejer som om bruger en lokal MySQL database ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. marts 2001 - 08:07 #17
hoejrup:> nej, for page=0 er gyldig nok.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 08:18 #18
Per > Jo det gør jeg, IIS 5.0
Og det har jeg aldrig problemer

Avatar billede mgade Nybegynder
02. marts 2001 - 08:24 #19
Jeg har set det der med linienumre der går agurk på en IIS 4.0 også, og det er sort! Men det optrådte også ved brug af include-filer og hos mig. Dette er mere ment som en trøst - for jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde for at løse problemet :-) Andet end at begynde at pille ting af indtil det virker igen, og så langsomt lægge ting tilbage.. Men det ved du!

Ellers må mistanken vel samle sig om databasen, subsidiært scriptenes håndtering af requestede variabler?

Et trick jeg har benyttet er at indskyde tomme linier for at se hvornår den rapporterede fejl-ramte linie ændrer sig. Men så skal det være sort! Det trick kender du sikkert også?

Ellers tror jeg bare det hedder: på med vanten... desværre.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 14:10 #20
mgade:> det er så fucked up wierd .. nu har jeg prøvet lidt af hvert og har fundet ud af flg.

Inden jeg prøver med page=(noget der er større end 0) så virker ALT helt fint.
Når jeg så har haft sat page=(noget der er større end 0) og fået fejlen så er der INTET med DB adgang der virker. Det er som om at den crasher ADO driverne .. men det burde vel ikke kunne lade sig gøre efter som det jo bare er DLL\'er og ikke en service/et program der kører..
Avatar billede mgade Nybegynder
04. marts 2001 - 17:35 #21
Der er lissom 2 muligheder.. \"Noget\" i scriptet eller reinstallere (forudsat at alle driver og bugfixes er kørt ind).

Det lyder sort!

Hmm hver gang jeg har rodet med noget i samme stil mere end en dag eller to, prøver vi med reinstallations-blues. Og det lykkes jo altid in the end..

(Psykisk førstehjælp ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 17:46 #22
mgade:> har lige lidt mere info .. der gør det hele lidt mere wierd !
Online virker det helt fint efter hensigten .. OG problemet her er opstået både på Win98/PWS og Win2K/IIS (som jeg kører nu) ..

Serveren online kører også med Win2K IIS ...
Avatar billede mgade Nybegynder
04. marts 2001 - 17:54 #23
Sort - men så er det jo da ikke scriptet! Rart at vide? Don\'t touch that server! I hvert fald ikke før udviklingsmaskinen er kommet til hægterne.

Hmm.. Det er ikke bare dataene (og en eller anden sideeffekt) vel? Der er vel forskel på dataene i udviklingsmiljøet og i produktionen, så måske var det en ide at prøve at kopiere produktionsdata til udviklingsmiljøet?? Det er hurtigere end at voldindstallere maskinen!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. marts 2001 - 19:20 #24
Jeg er ikke hekt sikker på hvad du mener med det efter \"hmm ..\" .. ?

Jeg tvivler på at det er dataene fra databasen der får det hele til at fucke up.
Grund: Jeg kører på en mySQL server både lokalt og online og hver gang jeg har lavet noget om lokalt sync\'er jeg den online mySQL DB.. så dataene i DB\'erene er ens..
Avatar billede mgade Nybegynder
04. marts 2001 - 21:28 #25
Jeg er heller ikke sikker på hvad jeg mener :-), men når dataene er ens røg den ide.
Avatar billede kennh Nybegynder
04. marts 2001 - 21:41 #26
Du har prøvet at tjekke kodelinierne lige over line 420, man kan ikke altid regne med den fejlmeddelse der kommer.
Forresten har du tidligere i din kode brugt objektet conn til at lave din connection til DB med?
Avatar billede kennh Nybegynder
04. marts 2001 - 21:43 #27
en ting til som jeg glemte at spørge om før. Hvad sker der på siden når page er =0 og hvad sker når den er over 0?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. marts 2001 - 08:07 #28
Nu har jeg fundet fejlen .. det var Rs.Move StartRecord i mit paging system der fuckede det hele up :-( Nu bruger jeg LIMIT (startrecord),(startrecord)+pagesize og det virker helt fint :-)

Ellers mange tak for hjælpen :-)

Jeg vil gerne lige have at hoejrup og mgade giver et svar da jeg synes i skal have lidt som tak for at prøve at hjælpe mig.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. marts 2001 - 09:43 #29
tdaugaard> Det er virkelig pænt af dig, for vi løste desværre ikke dit problem.

/per
Avatar billede mgade Nybegynder
05. marts 2001 - 10:06 #30
/agree
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. marts 2001 - 15:48 #31
hoejrup/mgade:> i gjorde et godt forsøg, og det skal i have tak for :-)
vi deler sku bare i porten 33,3% til hver :-)