Avatar billede johnnyk Nybegynder
02. marts 2001 - 00:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

href i layer

Hej!
Er der nogen der lige kan fortælle mig, hvordan jeg får et hyperlink til at fungere i en CSS box i NS 4 (ingen problemer i IE og NS6). Jeg har brugt <div> tags til at definere indholdet, og der er ingen problemer ellers i NS4 - lige udover det \"døde\" link altså.
Avatar billede seider Nybegynder
02. marts 2001 - 02:34 #1
Dhtml er ikke ordentligt understøttet i 4.00 af netscape, du skal op i en verion 4,7 eller sådan noget for at det hele virker.

/* seider */
Avatar billede johnnyk Nybegynder
02. marts 2001 - 10:17 #2
Jeg er godt klar over, at NS4 ikke understøtter DHTML lige så godt som de senere versioner - men jeg kan jo ikke bare tvinge brugerne til at opgradere deres elendige browsere, hvis de insisterer på at bruge dem :)
Hvis der er en ekspert i layers (så vidt jeg er ved behandler NS4 <div> som <layer>), så vil jeg gerne høre fra ham.
Avatar billede shaman Nybegynder
02. marts 2001 - 12:43 #3
Hvad med at smide en smule kode op? =)
Avatar billede johnnyk Nybegynder
02. marts 2001 - 12:52 #4
F.eks.
<script type=\"text/javascript\">
function lukBoks()
{
  //kode der lukker boksen
}
</script>

<div id=\"boks1\" style=\"[parametre]\">
<a href=\"#\" onclick=\"lukBoks()\">Luk</a>
</div>
Avatar billede johnnyk Nybegynder
02. marts 2001 - 12:53 #5
Det underlige er, at teksten \"Luk\" underlines som et alm link - men ikke engang cursoren reagerer på det!?
Avatar billede johnnyk Nybegynder
02. marts 2001 - 14:11 #6
Ok - har løst det!
Avatar billede engrob Nybegynder
02. marts 2001 - 16:20 #7
Hvordan?
Avatar billede johnnyk Nybegynder
04. marts 2001 - 12:35 #8
Nå ja - sorry - det hele løste sig selv efter jeg havde ryddet lidt op i min kode. Men jeg tror, at det var et link et andet sted, der ikke var blevet \"afsluttet\" ordentligt. Det er jo altid det sidste man ser efter :)
/Johnny
Avatar billede f2 Nybegynder
05. marts 2001 - 14:56 #9
Der er kun ét svar..
Skriv på siden at den virker bedst med IE4+ / NS6
Avatar billede johnnyk Nybegynder
05. april 2001 - 00:52 #10
Virker lige godt med begge - men NS4 er en smule mere problematisk mht. layer (med egen DOM). Men problemet var sandsynligvis, som jeg fik nævnt, at jeg ikke fik afsluttet et link ordentligt.
/Johnny