Avatar billede Ulrich Seniormester
07. september 2004 - 21:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er koden til at oprette, rette og slette i MySQL database?

Hej

Nu har jeg prøvet alt, jeg må have hjælp af jer eksperter, kan i hjælpe?
Jeg skal på en ASP side bruge koden til at oprette, rette og slette en række i en MySQL side ved www.B-one.net
Mine kolonner hedder Index og Pris. Tabel tblPriserInfo.
Her er koden til at kalde med, og det virker:

<%
Set cnnPris = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnnPris.Open "DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=xxxx_dk;UID=xxxx_dk;PWD=xxxxx;"
strSQL = "SELECT * FROM tblPriserInfo"
Set rstPris = cnnPris.Execute(strSQL)
%>
Jeg viser resultatet sådan:
<%= rstPris("Index") %>
<%= rstPris("Pris") %>

HHHJJJJÆÆÆÆÆLPPP.

UH
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 21:54 #1
et lille kvæk: ved intet om ASP, men min første mysql-database lavede jeg med hjælp fra http://www.linuxbog.dk/web/bog/db-mysql.html (men det lyder lidt som om det er noget mere du skal have)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2004 - 22:12 #2
INSERT INTO tblPriserInfo (123, 781.95)

UPDATE tblPriserInfo SET Pris=721.95 WHERE Index=123;

DELETE FROM tblPriserInfo WHERE Index=123
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
08. september 2004 - 01:55 #3
Ja jeg kunne måske stille samme spørgsmål, har selv hjemmeside på b-one og mangler lidt database til en side a´la gæstebog...... Jeg har bare ikke et klap forstand på mysql - endnu, kan dog læse og forstå de fleste koder. men hvordan sættes tabellerne op, hvordan skriver man, og hvordan henter man?? håber du kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede Ulrich Seniormester
08. september 2004 - 09:16 #4
Tak for det arne v, nu skal jeg bare have lidt hjælp til st sætte det ind i en asp side. Skal det stå i <% %> eller php <?php ?> eller i HTML. Jeg har prøvet alt, den vil ikke indsætte eller slette.....åååhhhh.
Avatar billede Ulrich Seniormester
08. september 2004 - 09:32 #5
Hej el-installatoer

Brug dette link: http://phpmyadmin.xxxxx.xx/ hvor xxx.xx er navnet på din side ex. tv2.dk. Skriv dit kodeord (det samme som når du uploader) og usernavn xxxx_xxx. Når du er inde klikker du på hjemmesidenavnet i venstre side, så kommer der et felt hvor du kan skrive navnet på tabellen og hvor mange felter den skal have, så er den oprettet. Klik så på tabellen i venstre side og vælg 'Indsæt' så udfylder du felter.
UH
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2004 - 19:07 #6
De sætninger er SQL sætninger og skal i:

<%
strSQL = "..."
con.Execute(strSQL)
%>
Avatar billede Ulrich Seniormester
09. september 2004 - 07:55 #7
Tak for svar, nu virker det der var noget der skulle stå i pling ´´ og andet i de andre pling '' for at det virkede.

Slet:
Set rstPris = cnnPris.Execute("DELETE FROM `tblPriserInfo` WHERE `Index`='5'")

Indsæt:
Set rstPris = cnnPris.Execute("INSERT INTO `tblPriserInfo` (`Index`,`Pris`) VALUES ('5','5555')")

Opdatere:
Set rstPris = cnnPris.Execute("UPDATE `tblPriserInfo` SET `Pris`='Ny tekst' WHERE `Index`='5'")

UH
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2004 - 22:37 #8
Hm. Lidt usædvaneligt at have index og pris som tekst.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2004 - 22:37 #9
Jeg vil også ligge et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 19:18 #10
OK ?