Avatar billede kalle007 Nybegynder
01. marts 2001 - 23:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cookies

HURTIG HJÆLP:

Hvordan laver jeg en javascript/cookie-script, så at siden side1.html afgiver en værdi til en cookie, som læses på side2.html , hvilket giver adgang til side2.html..... Hvis man prøver at gå til side2.html uden at have besøgt side1.html først, sendes man automatisk til side default.html
Avatar billede sjover Nybegynder
01. marts 2001 - 23:39 #1
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body aLink=\"#ffffff\" bgColor=\"#000000\" link=\"#ffffff\" text=\"#cccccc\" vLink=\"#ffffff\">

<p align=\"center\"><font color=\"#ffffff\" face=\"Verdana\" size=\"6\">&nbsp;<script
language=\"JavaScript\"><!--

enter = 0

function vote(){
  enter = 1;
  window.open(\"vote here.htm\",\"NW\",\"toolbar=no,location=no,directories=no,status=1,menubar=no,scrollbars=1,resizable=1,copyhistory=yes,width=620,height=310\");
}

function Entrance(){
  if (enter != 0){
    WM_setCookie(\'legalclient\',\'true\',\'true\',\'1\',\'\',\'\',-1);
    window.open(\"access granted.htm\",\"nw\",\"location=yes,toolbar=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizeable=yes,menubar=yes\");
}
else{
    alert(\"Du skal trykke på -tryk her først-knapppen før du kan komme ind.\");

  }

function WM_setCookie (name, NS_value, IE_value, hours, path, domain, evalValue) {

    daValue = (navigator.appName == \'Netscape\')?NS_value:IE_value;

    //fix layer ref if not supported (Thanks)

    if ((daValue.indexOf(\'document.layers[\')==0 && document.layers==null)|| (daValue.indexOf(\'document.all[\')==0 && document.all==null)) {

      daValue = \'document\'+daValue.substring(daValue.substring(0,daValue.lastIndexOf(\'.\')).lastIndexOf(\'.\'),daValue.length);

    }

    if(evalValue == 1) daValue = eval(daValue + \'.value\');

  // set the cookie, adding any parameters that were specified

  // (convert hours to milliseconds (*3600000) and then to a GMTString)

    document.cookie = name + \'=\' + daValue + ((hours)?(\';expires=\' + ((new Date((new Date()).getTime() + parseInt(hours)*3600000)).toGMTString())):\'\') + ((path)?\';path=\' + path:\'\') + ((domain)?\';domain=\' + domain:\'\');

}
// --></script> </font></p>

<form name=\"formss\" align=\"center\">
  <table width=\"771\">
<TBODY>
    <tr>
      <td width=\"767\" align=\"center\"><font color=\"#ffffff\" face=\"Arial\" size=\"2\"><input
      name=\"Button\" onclick=\"Entrance();\" type=\"button\" value=\"  Kom Ind  \"> <input
      name=\"Button\" onclick=\"top.location = \'on exit.htm\';\" type=\"button\" value=\"  Farvel  \"> <input
      name=\"Button\" onclick=\"vote();\" type=\"button\" value=\"  Tryk her først  \"> </font></td>
    </tr>
</TBODY>
  </table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede kalle007 Nybegynder
01. marts 2001 - 23:51 #2
Default-siden skal være en side kun med link til side1.html og fra side1.html skal man så kunne komme over på side2.html. Som sagt, må man ikke kunne komme til side2 uden at have været gennem side1
Avatar billede kalle007 Nybegynder
01. marts 2001 - 23:54 #3
cookien skal tilføjes automatisk
Avatar billede sjover Nybegynder
01. marts 2001 - 23:59 #4
Noget i stil med ovenstående, men at man bare går videre til side2.html ??
Avatar billede kalle007 Nybegynder
02. marts 2001 - 00:04 #5
Nej
Nedenfor kan link-gangen ses:

Default.html --> Side1.html --> Side2.html

Default.html skal ikke også kunne gå til side2.html. Cookien skal tilføjes automatisk side1.html(når du gå ind på den). Og først derefter er det muligt at kome ind på side2.html
Avatar billede jespernaur Nybegynder
02. marts 2001 - 00:52 #6
Prøv følgende:

------------- default.html:

<html>
<head>

</head>

<body>
du er nu på default.html<br>
<a href=\"side1.html\">side1</a>
</body>

</html>

------------- side1.html:

<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">
document.cookie = \"side1=OK\";
</script>
</head>

<body>
du er nu på side1.html<br>
<a href=\"side2.html\">side2</a>
</body>

</html>

------------- side2.html:

<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">
function setbad()
{
  // Ødelægger cookien ved unload af side2
  document.cookie = \"side1=BAD\";
}

var allcookies = document.cookie;

var pos = allcookies.indexOf(\"side1=OK\");
if (pos == -1) {
  // tilbage til default.html
  alert(\"back to default.html\"); // kan evt fjernes
  location = \"default.html\";
}

</script>
</head>

<body onunload=\"setbad();\">
du er nu på side2.html<br>
</body>

</html>

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede kalle007 Nybegynder
02. marts 2001 - 11:54 #7
Tusind tak, Jesper Naur...